Περίπου 413 δισ. ευρώ ετησίως είναι η φορολογία των οχημάτων που φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 15 κρατών, ποσό που είναι αυξημένο κατά 4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά,  σύμφωνα με τον φορολογικό οδηγό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) του 2018, ο οποίος περιέχει τις πιο πρόσφατες πληροφορίες σχετικά με τη φορολογία των μελών- κρατών.

Σύμφωνα με τον φορολογικό οδηγό παρουσιάζεται μια ποικιλομορφία στην φορολόγηση των χωρών της ΕΕ. Αρκετά κράτη μέλη φορολογούν τα αυτοκίνητα με βάση την ισχύ, άλλα με βάση την τιμή, το βάρος, το κυβισμό ή έναν συνδυασμό αυτών των παραγόντων. Το ευχάριστο -ωστόσο- είναι ότι όλο και περισσότερες χώρες υιοθετούν παράλληλα και φορολογία βάσει του CO2.

Φυσικά αυτό το κριτήριο αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο μετά το 2020 όπου θα αλλάξουν τα όρια εκπομπής των ρύπων, τα υπάρξουν νέα δεδομένα στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων, ενώ θα υπάρξουν αυστηρά πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν συμμορφώνονται με τα συγκεκριμένα όρια.

Ωστόσο, πολλά κράτη μέλη της ΕΕ φορολογούν τα οχήματα με βάση τα επίπεδα εκπομπών CO2. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές χώρες στην Ευρώπη που παρέχουν κίνητρα αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων και αισθητή μείωση της φορολογίας για την απόκτηση και την διατήρηση ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου. Έτσι για παράδειγμα η Αυστρία και η Γερμανία δίνουν κίνητρα που έχουν να κάνουν με φορολογικές ελαφρύνσεις και απαλλαγές, αλλά υπάρχουν και χώρες που δίνουν πριμοδότηση σε αυτούς που θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως γίνεται στη Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο.