Μπορεί η απόφαση της Nike να χρησιμοποιήσει τον Colin Kaepernick σαν κεντρικό πρόσωπο της νέας της διαφημιστικής καμπάνιας να έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, ειδικά από το συντηρητικό κομμάτι των ΗΠΑ, και να οδήγησε σε πτώση τις μετοχές της εταιρείας, όμως οι πωλήσεις έχουν την ακριβώς αντίθετη εικόνα.

Πριν από μερικές ημέρες η Nike λάνσαρε νέα καμπάνια, πρωταγωνιστής της οποίας είναι ο Colin Kaepernick. Πρόκειται για αθλητή του αμερικανικού φούτμπολ που πρωτοστάτησε στο κίνημα των αθλητών του συγκεκριμένου σπορ, οι οποίοι γονάτιζαν την ώρα της καθιερωμένης ανάκρουση του εθνικού ύμνου θέλοντας να διαμαρτυρηθούν για την έλλειψη ίσων δικαιωμάτων στην χώρα. Ο Kaepernick αυτή τη στιγμή είναι χωρίς ομάδα, με πολλούς, ανάμεσα στους οποίους και ο ίδιος αφού έχει προχωρήσει σε αγωγές, να θεωρούν πως τιμωρείται για τα όσα έκανε.

Τις πρώτες μέρες μετά την ανακοίνωση της Nike μπορεί κάποιοι να ξεκίνησαν να καίνε τα προϊόντα της εταιρείας και να διαμαρτύρονται στα κοινωνικά δίκτυα εναντίον της οργανώνοντας μποϋκοτάζ των προϊόντων της, όμως οι online πωλήσεις της εταιρείας κυριολεκτικά εκτοξεύτηκαν. Σύμφωνα με την Edison Trends η οποία καταγράφει τις πωλήσεις λιανικής και τις τάσεις που παρουσιάζουν, η Nike αύξησε τις πωλήσεις της τις πρώτες μέρες μετά την καμπάνια, κατά 27%, ενώ για την αντίστοιχη περίοδο πριν ένα χρόνο οι πωλήσεις είχαν παρουσιάσει πτώση -2%.

"Υπήρχε η πεποίθηση πως όλος αυτός ο θόρυβος γύρω από την Nike θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις, όμως τα στοιχεία δείχνουν το ακριβώς αντίθετο" δήλωσε ο Hetal Pandya συνιδρυτής της Edison Trends.

Οι αντιδράσεις και η παγκόσμια συζήτηση γύρω από την διαφήμιση της σίγουρα έχουν ωφελήσει πολύ την Nike, η οποία εκτός από την άνοδο στις πωλήσεις, είδε την διαφήμιση της να είναι το Νο1 θέμα συζήτησης στο Twitter όταν κυκλοφόρησε. Η αναφορά στην εταιρεία έχει αξία έκθεσης-προβολής 43 εκατ. δολαρίων με σχεδόν τα μισά να είναι θετικά, σύμφωνα με το Apex Marketing Group, ενώ όπως εύστοχα σημείωσε ο Matt Powel της NPD Group η οποία ασχολείται με ανάλυση της αθλητικής βιομηχανίας "οι ηλικιωμένοι θυμωμένοι λευκοί άντρες δεν είναι στον δημογραφικό πυρήνα της Nike". Στην πραγματικότητα περίπου το 67% της πελατειακής βάσης της Nike είναι κάτω των 35 ετών ενώ σαν εταιρεία είναι πιο εθνικά διαφορετική από τον μέσο όρο.

Οι νεότεροι πελάτες είναι πιο πιθανόν να περιμένουν από τις μάρκες που αγοράζουν να παίρνουν θέση σε όσα συμβαίνουν γύρω τους, όπως έκανε η Nike, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια σειρά εμπορευμάτων που θα στηρίζονται σε αυτή την εκστρατεία, μέρος των εσόδων της οποίας θα δοθούν στο μη κερδοσκοπικό ίδρυμα του Kaepernick το οποίο επικεντρώνεται στην "τριτοβάθμια εκπαίδευση, την αυτοδυναμία και την εκπαίδευση για σωστή αλληλεπίδραση με επιβολής του νόμου σε διάφορα σενάρια".

Πηγή: emea.gr