Σχεδόν 1 δισ. λίρες (1,13 δισ. ευρώ) θα πρέπει να εξασφαλίσουν, τελικά, οι άνθρωποι της Τότεναμ προκειμένου να ολοκληρωθεί εντός προγράμματος το μεγάλο πρότζεκτ της κατασκευής νέου γηπέδου, αφού το κόστος συνεχίζει να αυξάνεται.

Τα τελευταία χρόνια ένα μεγάλο κομμάτι της λειτουργίας της Τότεναμ είναι αφιερωμένο στην κατασκευή νέας έδρας, έτσι ώστε το κλαμπ να κάνει ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός και να δυναμώσει σε όλα τα επίπεδα. Φυσικά το πρότζεκτ δεν είναι εύκολο, με το νέο 61.500 θέσεων υπερσύγχρονο γήπεδο να απαιτεί ένα πολύ μεγάλο ποσό για να είναι 100% έτοιμο πριν το ξεκίνημα της σεζόν 2018-19.

Οι τελευταίες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κόστος 1 δισ. λιρών, ποσό αρκετά μεγαλύτερο από τις εκτιμήσεις στην αρχή του 2017 και πάνω από διπλάσιο από τον αρχικό υπολογισμό.

Όταν πριν μερικά χρόνια η Τότεναμ πήρε την ιστορική απόφαση να κατασκευάσει νέο γήπεδο ο προϋπολογισμός μιλούσε για 400 εκατ. λίρες. Το Brexit, όμως, ανέτρεψε όλα τα δεδομένα, αφού η πτώση της δύναμης της βρετανικής λίρας έφερε άνοδο 20% στις τιμές όλων των εισαγόμενων υλικών. Επιπροσθέτως, μεγάλη άνοδος έχει υπάρξει τόσο στις απαιτήσεις των εργαζομένων όσο και στο γενικότερο κόστος των εργασιών. Έτσι, η εκτίμηση ανέβηκε στα 800 εκατ.

Ωστόσο και αυτός ο υπολογισμός αποδείχθηκε λάθος. Το όλο έργο αποδεικνύεται πολύ περίπλοκο αφού το γήπεδο θα φιλοξενεί και αγώνες αμερικανικού φούτμπολ, άρα πρέπει να διαμορφωθεί ανάλογα. Για παράδειγμα, θα διαθέτει δύο διαφορετικούς αγωνιστικούς χώρους που θα αλλάζουν θέση ανάλογα αν το γήπεδο φιλοξενεί την Τότεναμ ή ομάδα του NFL.

Όλα αυτά ανεβάζουν το κόστος στο 1 δισ. με τη διοίκηση του λονδρέζικου κλαμπ να προσπαθεί να εξασφαλίσει τα κεφάλια με διάφορους τρόπους. Ήδη έχει κλείσει deal δανεισμού 400 εκατ. με τους τραπεζικούς κολοσσούς Merrill Lynch, Goldman Sachs και HSBC. Η επενδυτική ENIC, ιδιοκτήτρια των «Σπιρουνιών», θα βάλει τουλάχιστον 50 εκατ., ενώ συνεχείς είναι η επαφές με μεγάλες εταιρείες που επιθυμούν να δώσουν το όνομά τους στο νέο ποδοσφαιρικό στολίδι του Λονδίνου. Οι διοικούντες θέλουν αυτή η χορηγία να προσφέρει τουλάχιστον 400 εκατ. (σε μακροχρόνιο επίπεδο) με ένα κομμάτι του ποσού να μπαίνει στα ταμεία προκαταβολικά ώστε να διατεθεί για τα έργα κατασκευής.