Η Mengniu Dairy Co, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες γαλακτοκομικών προϊόντων της Κίνας, ανακοινώθηκε από τη ΦΙΦΑ ως διεθνής χορηγός του επερχόμενου Μουντιάλ, σε ένα deal που δίνει συνέχεια στην όλο και στενότερη σχέση ανάμεσα στην Παγκόσμια Ομοσπονδία και την πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου.

Σε μία εποχή που η ΦΙΦΑ αντιμετωπίζει οικονομικά και εμπορικά προβλήματα η Κίνα της τείνει χείρα βοηθείας. Είναι σίγουρο πως οι Κινέζοι θα ζητήσουν αντάλλαγμα, με πιο πιθανό το να τους δοθεί το δικαίωμα να φιλοξενήσουν ένα από τα επόμενα Μουντιάλ.

Από το bigbusiness.gr σας έχουμε μεταφέρει τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ΦΙΦΑ και η οργανωτική επιτροπή του Μουντιάλ της Ρωσίας στο να καλύψουν τις προβλεπόμενες θέσεις για χορηγούς. Το μεγάλο ποδοσφαιρικό ραντεβού απέχει λίγο περισσότερο από έξι μήνες, αλλά από τις 32 διαθέσιμες θέσεις για σπόνσορες και υποστηρικτές (διεθνείς και εγχώριους) έχουν καλυφθεί λιγότερες από τις μισές. Το ποδόσφαιρο και δη το Μουντιάλ δεν έχουν χάσει την εμπορικότητά τους, ωστόσο οι πλειοψηφία των εταιρειών φοβάται να συνδέσει το όνομά της με αυτό της ΦΙΦΑ, που έχει γίνει συνώνυμο της διαφθοράς.

Αντίθετη άποψη φαίνεται πως έχουν εταιρικοί κολοσσοί από την Κίνα, χώρα από την οποία προέρχονται όλα τα τελευταία μεγάλα εμπορικά deal της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας. Τελευταίο παράδειγμα αυτό της Mengniu Dairy Co., που μπήκε στο 2ο υψηλότερο επίπεδο των χορηγών και εξασφάλισε το δικαίωμα να διαφημίζεται στο -και μέσω του - Μουντιάλ του 2018. Οι άλλες κινεζικές εταιρείες που βρίσκονται στο εμπορικό πρόγραμμα της ΦΙΦΑ είναι ο όμιλος επιχειρήσεων Dalian Wanda Group Co., η εταιρεία ηλεκτρικών ειδών Hisense Group Corp. και τα η μάρκα ηλεκτρονικών συσκευών (smartphones, tablets) Vivo. Το Κινεζικό κράτος έχει αποφασίσει η χώρα να γίνει ποδοσφαιρική υπερδύναμη, οπότε το να αναπτυχθούν εξαιρετικές σχέσεις με τον οργανισμό που κυβερνά το σπορ φαντάζει σωστή στρατηγική.

Η Mengniu, δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία γαλακτοκομικών της Κίνας, θα είναι ο επίσημος πάροχος πόσιμου γιαουρτιού και συσκευασμένων παγωτών του Μουντιάλ σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ όσον αφορά την αγορά της Κίνας θα παρέχει το επίσημο γάλα της διοργάνωσης. Με αυτή την κίνηση οι άνθρωποι της Mengniu θεωρούν πως θα κερδίσουν μεγάλη προβολή στο κοινό των τουλάχιστον 2 δισεκατομμυρίων ποδοσφαιρόφιλων που θα παρακολουθήσουν το τουρνουά. Στόχος τους το όνομα της εταιρείας να αρχίσει να ακούγεται και εκτός της χώρας προέλευσης.