Με μήνυμα στο κινητό , όπως ήδη με τις εταιρείες τηλεφωνίας , θα ενημερώνει η ΔΕΗ τους πελάτες -καταναλωτές για τους λογαριασμούς ρεύματος που θα αποφασίσουν να πληρώνουν την επιχείρηση ηλεκτρονικά, μέσω δηλαδή του διαδικτύου.

Η ΔΕΗ επιστρατεύει πλέον κάθε διαθέσιμο μέτρο για να μειώσει τις «απώλειές» της .Βέβαια το μεγάλο της άγχος δεν είναι τόσο ο τρόπος πληρωμής των λογαριασμών, αλλά η πληρωμή τους από το σύνολο των καταναλωτών. Οι ευνοϊκές ρυθμίσεις συγκίνησαν λιγότερους από το 1/3 των οφειλετών.

Η διαδικασία θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2018, καθώς χρειάζεται προετοιμασία προκειμένου να ολοκληρωθεί η τεχνική υποδομή. Για τους καταναλωτές που θα επιλέξουν την ηλεκτρονική πληρωμή προβλέπεται, όπως δήλωσε χθες, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Μανόλης Παναγιωτάκης, οι λογαριασμοί να εκδίδονται κάθε μήνα.

Τι θα αλλάξει; Επί της ουσίας οι καταναλωτές θα πληρώνουν έναντι της τελικής χρέωσης του 4μήνου σε 3 μηνιαίες δόσεις και η 4η θα αποτελεί το εκκαθαριστικό.
Η μηνιαία ηλεκτρονική πληρωμή των λογαριασμών αναμένεται να τριπλασιάσει τον αριθμό των καταναλωτών που σήμερα εξοφλούν το ρεύμα μέσω διαδικτύου. Σήμερα ηλεκτρονικά πληρώνουν 850.000 καταναλωτές και έως το τέλος του 2018 εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 2 εκατομμύρια.
Σημαντικό θα είναι το όφελος για τη ΔΕΗ καθώς αναμένεται να κερδίσει μεγάλο μέρος των εξόδων αποστολής των λογαριασμών, αλλά και να περιοριστεί και το ποσό προμήθειας που καταβάλλει σε ενδιάμεσους.

Στελέχη της ΔΕΗ εκτιμούν ότι οι μηνιαίοι λογαριασμοί προγραμματίζονται και εξοφλούνται ευκολότερα από τα νοικοκυριά σε σχέση με τους διμηνιαίους που εκδίδονται τώρα.
Όμως, η μετατροπή του συνόλου των λογαριασμών σε μηνιαίους θα προκαλούσε πρόσθετο κόστος ύψους 20 εκατ. ευρώ ετησίως για την επιχείρηση (από τις δαπάνες εκτύπωσης και αποστολής των λογαριασμών), και αυτός ήταν ο λόγος που δεν προχωρά ο μηνιαίος έντυπος λογαριασμός.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΔΕΗ έχει προχωρήσει τις απαραίτητες διαδικασίες ώστε ο ηλεκτρονικός λογαριασμός να αποτελεί επίσημα φορολογικό παραστατικό και βέβαια να διασφαλίζεται το απόρρητο της επικοινωνίας. Αυτό της δίνει τη δυνατότητα να εφαρμόσει πολύ σύντομα τον σύγχρονο αυτό τρόπο τιμολόγησης, περνώντας ταυτόχρονα στη μηνιαία έκδοση λογαριασμού για όσους πελάτες αφήνουν «το χαρτί» και περνάνε στην ηλεκτρονική εποχή.