Έως τον Απρίλιο θα προκηρυχθεί νέος κύκλος του προγράμματος "Κινούμαι ηλεκτρικά" με αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ παράλληλα θα προκηρυχθεί ειδικό πρόγραμμα για αντικατάσταση ταξί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας. Για την ανάγκη μείωσης του κόστους φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων έκανε λόγο η η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου

Σε μήνυμα του προς το 5ο συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που πραγματοποιείται σήμερα ο κ.Σκρέκας τόνισε ότι με τον προηγούμενο κύκλο του προγράμματος επιτεύχθηκε η υπερκάλυψη του στόχου για την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων που προβλέπει ο ενεργειακός και κλιματικός σχεδιασμός.

Συγκεκριμένα οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφθασαν πέρυσι τις 6.967, που αποτελεί νέο ρεκόρ, έναντι στόχου για 3750 και 480 ταξινομήσεων το 2019. Στο πλαίσιο του προγράμματος υπέβαλαν αίτηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δικύκλου ή ποδηλάτου περισσότεροι από 18.000 πολίτες. Το νέο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων τόσο από φυσικά πρόσωπα όσο και από επιχειρήσεις ενώ το νέο πρόγραμμα για τα ταξί θα προβλέπει ενίσχυση ύψους 22.500 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με παράλληλη απόσυρση του υφιστάμενου.

Αλ. Σδούκου: Ανάγκη μείωσης του κόστους φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων

Η αύξηση του πλήθους των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων και η μείωση του κόστους φόρτισης (για την οποία εξετάζεται, μεταξύ άλλων, η μείωση του ΦΠΑ στα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης από 24 σε 6%) περιλαμβάνονται στους στόχους του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το 2022, όπως ανέφερε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας σήμερα σε συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση.

Η κ. Σδούκου σημείωσε ότι η αναλογία φορτιστών σε σχέση με το πλήθος των οχημάτων σήμερα στην Ελλάδα είναι 1 προς 6, δηλαδή πάνω από τον στόχο που θέτει η ΕΕ, ο οποίος είναι 1 προς 10. Ωστόσο, η πλειονότητα των φορτιστών είναι σε ιδιωτικούς χώρους με δημόσια πρόσβαση (π.χ. εμπορικά κέντρα, σούπερ μάρκετ κ.ά.) ενώ μόνο το 6% βρίσκονται σε δημόσια προσβάσιμους χώρους (επί του πεζοδρομίου). Επίσης, ενώ είναι ικανοποιητική η κάλυψη στους αυτοκινητόδρομους, υπάρχουν περιοχές της χώρας που δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης. Για την κάλυψη των κενών προωθείται το πρόγραμμα "Φορτίζω παντού" με χρηματοδότηση ύψους 80 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης σε περιοχές όπου δεν είναι ακόμη συμφέρουσες οι επενδύσεις. Παράλληλα είναι σε εξέλιξη μελέτη για να εντοπιστούν οι πιάτσες ταξί (ανάμεσα στις 150 νόμιμες) που είναι κατάλληλες από άποψη δικτύων και χωροταξίας για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών. Ήδη έχουν εντοπιστεί οι 35 πρώτες.

Σε σχέση με τις τιμές της ενέργειας, η κα Σδούκου ανέφερε ότι οι τιμές χρέωσης για τη δημόσια φόρτιση είναι σχετικά υψηλές, και διαμορφώνονται στα 45-50 λεπτά ανά κιόβατώρα και 60 λεπτά για τους ταχυφορτιστές. "Θα το δούμε πολύ προσεκτικά σε συνεργασία με τη ΡΑΕ γιατί δημιουργείται κίνδυνος να αποθαρρυνθούν όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικό σημείο φόρτισης στο σπίτι ή τη δουλειά. Είναι ανάγκη να μειωθούν οι τιμές στη δημόσια φόρτιση με εποπτεία της ΡΑΕ. Παράλληλα εξετάζεται η μείωση του ΦΠΑ", ανέφερε η κα Σδούκου.

Σημειώνεται ότι σήμερα λειτουργούν περί τους 1200 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης ενώ με βάση τα σενάρια για την εξέλιξη της αγοράς, θα χρειαστούν 12.000 ως το 2025 και 25.000 σημεία ως το 2030, κάτι που μεταφράζεται σε επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ.