Καθαρή ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και δικαίωση των επιλογών Σπίρτζη, αποτελεί η μεγάλη προσέλευση ελληνικών και ξένων ομίλων, για τα έργα του οδικού άξονα της Βόρειας Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ισχυροί όμιλοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την κατασκευή του, υποβάλλοντας αιτήσεις συμμετοχής στην πρώτη φάση της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας, για τα 2 από τα 3 συνολικά έργα του άξονα.

Σήμερα το μεσημέρι έληξε η σχετική προθεσμία για την πρώτη φάση των διαγωνισμών.

Για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο υπέβαλαν αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι ακόλουθες εταιρείες και κοινοπραξίες εταιρειών:

-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.

-ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

-J&P - ΑΒΑΞ.

-VINCI CONCESSION - VINCI HIGHWAYS

-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ - ACCIONA (ΙΣΠΑΝΙΑ)

Για το τμήμα Ηράκλειο - Νεάπολη αιτήσεις κατέθεσαν:

-ΑΚΤΩΡ Α.Ε.

-ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

-J&P - ΑΒΑΞ.

-SHIKUN & BINUI LIMITED (ΙΣΡΑΗΛ)

-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ - INTERTOLL -ACCIONA (ΙΣΠΑΝΙΑ)

Οπως αναφέρει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το πρώτο και κύριο κομμάτι αφορά το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο, μήκους 163 χιλιομέτρων, το οποίο θα πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης. Το δεύτερο τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη Λασιθίου, μήκους 22 χιλιομέτρων θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα).

Οι δύο διεθνείς διαγωνισμοί που έχει προκηρύξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αφορούν στην μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση των δύο τμημάτων του ΒΟΑΚ.

Στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι οι διαγωνιστικές διαδικασίες να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς καθώς αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση η σύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων της Κρήτης με ένα σύγχρονο έργο που θα αφήσει ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα.

Τέλος το τρίτο τμήμα του BOAK, Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος, θα πραγματοποιηθεί ως δημόσιο έργο. Η εκπόνηση των μελετών για την δημοπράτηση του βρίσκεται στο τελικό στάδιο.