Με την Ελλάδα να διαθέτει "μια ακτογραμμή της τάξης των 16 χιλιάδων χιλιομέτρων, περισσότερα από 220 κατοικημένα νησιά και έναν μεγάλο αριθμό λιμνών στην ηπειρωτική χώρα" η δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων αποτελεί ένα πρόγραμμα που μοιάζει απόλυτα συμβατό με τα χαρακτηριστικά της χώρας μας".

Αυτό τόνισε μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ "Πρακτορείο 104,9 FM" o πρόεδρος της εταιρίας "Ελληνικά Υδατοδρόμια", κ. Αναστάσιος Γκόβας, ο οποίος μίλησε για τις αλλαγές που φέρνει το νέο νομοθετικό πλαίσιο και σε ποια φάση βρίσκεται το σχέδια για τα υδατοδρόμια.

"Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο- που όπως μας έχουν ενημερώσει από το Υπουργείο Μεταφορών "ανεβαίνει" σε δημόσια διαβούλευση- έχουν αρθεί όλοι οι περιορισμοί, οι οποίοι υπήρχαν στο τότε πιλοτικό πρόγραμμα. Είναι ένα πιο φιλικό πλαίσιο προς την επιχειρηματικότητα και λιγότερο γραφειοκρατικό και αυτό μας καθιστά αισιόδοξους ότι πλέον θα μπορέσει να αναπτυχθεί το δίκτυο πτήσεων των υδροπλάνων όχι μόνο στο Ιόνιο αλλά και στις άλλες περιοχές της χώρας όπως είναι τα νησιά του Αιγαίου, η Κρήτη, ο Αργοσαρωνικός", ανέφερε ο πρόεδρος της "Ελληνικά Υδατοδρόμια" απαντώντας στο ερώτημα κατά πόσον πλησιάζει η λειτουργία ενός τέτοιου δικτύου 

Σύμφωνα με τον κ. Γκόβα "η ύπαρξη των αδειοδοτημένων υδατοδρομίων όπως αυτού της λίμνης Παμβώτιδας δίνουν το στίγμα του υλοποιήσιμου. Άλλωστε-πρόσθεσε- πετούσαν υδροπλάνα από την Κέρκυρα στα Ιωάννινα όπως και σε άλλα νησιά του Ιονίου την περίοδο από το 2004 μέχρι και το 2008. Παρότι το πρόγραμμα ήταν πιλοτικό, είχαν πραγματοποιηθεί 15.000 δρομολόγια και είχαν μετακινηθεί περισσότεροι από 180.000 επιβάτες χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα σε λειτουργικότητα και ασφάλεια πτήσεων" ενώ εκτιμά πως με το νέο πλαίσιο αναμένεται να μειωθούν δραματικά οι χρόνοι και η γραφειοκρατία που αδειοδοτηθεί ένα υδατοδρόμιο.

Όπως εξήγησε "μέχρι σήμερα για να εγκριθεί ένα υδατοδρόμιο απαιτείται μια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Με το νέο νομοσχέδιο αυτή η αδειοδότηση θα μετακινηθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος από την κατηγορία Α στην κατηγορία Β, κάτι που θα σημαίνει πρότυπες περιβαλλοντικές δεσμεύσεις. Σε χρόνο, αυτό, μεταφράζεται σε είκοσι ημέρες ή ένα μήνα το πολύ σε αντίθεση με τον έναν περίπου χρόνο που απαιτείται τώρα για μια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων". Με το νέο νόμο, είπε ο κ Γκόβας, θα απαιτείται βραχύτερο διάστημα και για τις διαδικασίες στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Οι νέες διαδικασίες θα "δίνουν μια ώθηση και ο κάθε εμπλεκόμενος υπάλληλος θα πρέπει να κάνει τη δουλειά του σε συγκεκριμένο χρόνο προκειμένου να υλοποιηθεί ο στόχος", σημείωσε.