Στο ποσό των 135,897 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις της Frigoglass το πρώτο τρίμηνο 2020 έναντι 125,565 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019. αυξημένες κατά 8,2%.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 20,538 εκατ. ευρώ έναντι 18,887 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, αυξημένα κατά 8,7%. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν σε 14,890 εκατ. ευρώ από 12,992 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 14,6%. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 4,445 εκατ. ευρώ από 2,031 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019, αυξημένα πάνω από 100%.

Ο Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε: «Η πανδημία του COVID-19 έχει προκαλέσει πρωτόγνωρες επιχειρηματικές προκλήσεις. Σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας κυρίαρχο μέλημά μας είναι η προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων και η συνέχιση της εξυπηρέτησης των πελατών. Είμαι βαθιά ικανοποιημένος και ευγνώμων για τις προσπάθειες των εργαζομένων μας να διασφαλίσουν την επιχειρηματική μας δραστηριότητα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Η θετική επίδοση του πρώτου τριμήνου, σε συνδυασμό με την έγκαιρη λήψη προληπτικών μέτρων, θα συμβάλουν στην προσπάθεια διαχείρισης του 2020 και θα μας επιτρέψουν να ανταποκριθούμε μόλις ξεκινήσει η φάση της ανάκαμψης».

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της Frigoglass, παρόλο που η δυναμική ανάπτυξης της περυσινής χρονιάς συνεχίστηκε τον Ιανουάριο και τοv Φεβρουάριο του 2020 και υπήρχε αισιοδοξία για τις προοπτικές του 2020, οι παραγγελίες των πελατών της εταιρείας σε επαγγελματικά ψυγεία μειώθηκαν σημαντικά τον Μάρτιο λόγω του αντίκτυπου που είχε στην άμεση κατανάλωση προϊόντων πελατών της η εφαρμογή των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης και των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις σε αρκετές από τις αγορές όπου δραστηριοποιείται. Ο βαθμός που επηρεάστηκε κάθε αγορά ήταν διαφορετικός, με τη Δυτική Ευρώπη να πλήττεται περισσότερο.

Η πλήρης επίπτωση της πανδημίας του COVID-19 στα αποτελέσματά της Frigoglass για το 2020 παραμένει αβέβαιη και θα εξαρτηθεί άμεσα από την έκταση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης μετά την άρση των περιορισμών από τις κρατικές αρχές. Αυτό που αποτυπώνουν οι πωλήσεις του Απριλίου 2020 και η τάση του Μαΐου, είναι ότι ο αντίκτυπος θα είναι σημαντικός στα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2020. Για να αμβλυνθεί ο αντίκτυπος στην κερδοφορία και τις ταμειακές ροές της εταιρείας, λόγω μείωσης της ζήτησης, λαμβάνονται διάφορα μέτρα με στόχο την προσαρμογή της κοστολογικής της βάσης και των κεφαλαιακών της δαπανών στη νέα πραγματικότητα. 

Συγκεκριμένα αναφέρεται: «Εστιάζουμε στη βελτίωση της ικανότητάς μας για απορρόφηση του κόστους μειώνοντας τα πάγια έξοδα παραγωγής και λειτουργίας, περιορίζοντας τις μη αναγκαίες δαπάνες όπως ταξίδια, αμοιβές τρίτων και μάρκετινγκ. Έχουμε επίσης μειώσει τις κεφαλαιακές μας δαπάνες σε περίπου 15 εκατ.  ευρώ το 2020. Παραμένουμε προσηλωμένοι στον στόχο μας για ολοκλήρωση των εργασιών ανακατασκευής του κλιβάνου στη Νιγηρία προς το τέλος του χρόνου, επιδιώκοντας έτσι να προστατεύσουμε το μακροπρόθεσμο μέλλον του κλάδου υαλουργίας. Υπό τις παρούσες συνθήκες της αγοράς αναστείλαμε προσωρινά την υλοποίηση της πλατφόρμας SAP.

Οι παραπάνω πρωτοβουλίες διαφύλαξης της ρευστότητας δεν επηρεάζουν την ικανότητά μας να ανταποκριθούμε άμεσα όταν η ζήτηση επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα. Εισερχόμαστε στην κρίση από θέση ισχύος, έχοντας επιμηκύνει τη λήξη του δανεισμού μας για το 2025 και με χρηματικά διαθέσιμα ύψους € 66 εκατ. τον Απρίλιο, αρκετά για να καλύψουν τα χρηματοοικονομικά μας έξοδα. Επιπλέον, σε κάποιες χώρες έχουμε αυξήσει τις πιστωτικές μας γραμμές με τις συνεργαζόμενες τράπεζες κατά 10 εκατ. ευρώ. Επίσης, συνεχίζουμε τις προσπάθειες για περαιτέρω βελτίωση της ρευστότητάς μας τους επόμενους μήνες».