Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησε τους ειδικούς περί της αυτοκινητοβιομηχανίας, να μειώσουν τις προβλέψεις παραγωγής και πωλήσεων για τα επόμενα δύο χρόνια. Η κρίση έκλεισε τα εργοστάσια στην Ανατολική Ευρώπη και προκάλεσε εκρηκτική άνοδο στις τιμές των- ήδη- πολύτιμων πρώτων υλών.

Όπως αναφέρει το CNBC, ορισμένα εργοστάσια στην Ουκρανία προσπάθησαν να συνεχίσουν να λειτουργούν εν μέσω της εισβολής. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να φύγουν από τη δουλειά τους για να ξεφύγουν από τους ρωσικούς πυραύλους.

Τον Μάρτιο, η S&P Global Mobility, (η πρώην IHS Markit), μείωσε τις προβλέψεις της για την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων κατά 2,6 εκατομμύρια οχήματα τόσο το 2022 όσο και το 2023, λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Το χειρότερο σενάριο ανήλθε συνολικά σε 4 εκατομμύρια «χαμένα» οχήματα.

Η ευρωπαϊκή παραγωγή αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί περίπου 9% — αριθμός που αντιστοιχεί σε σχεδόν 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα.

Κάποιες από αυτές τις απώλειες θα οφείλονται άμεσα στις χαμένες πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία και την Ουκρανία, αλλά αυτές οι χώρες μαζί αποτελούν ένα μικρό μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων - περίπου το 2% του συνόλου το 2021.

Η μεγαλύτερη ανησυχία είναι οι ελλείψεις υλικών και ανταλλακτικών, που πλήττουν ήδη τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και όπως προειδοποίησε η έκθεση της S&P, θα μπορούσαν να εξαπλωθούν και σε άλλες αγορές εάν ο πόλεμος συνεχιστεί.

Ξεχωριστά, οι αναλυτές πιστώσεων της S&P Global Ratings προβλέπουν επίσης ότι το 2022 οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων θα μειωθούν κατά 2%, κάτω από τα επίπεδα του 2021. Αυτή είναι μια σημαντική μείωση από την άνοδο 4%-6% στις πωλήσεις για το 2022, που είχε προβλέψει η S&P τον Οκτώβριο του 2021.

Η έκθεση υπογράμμισε τις διακοπές στην προμήθεια κρίσιμων ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την περιοχή, κυρίως των καλωδίων από την Ουκρανία. Κινδυνεύουν επίσης οι προμήθειες σε πρώτες ύλες - η Ρωσία παράγει περίπου το 40% του ακατέργαστου παλλαδίου στον κόσμο - το οποίο χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό των καυσαερίων στις εξατμίσεις των οχημάτων. Η περιοχή της σύγκρουσης είναι επίσης παραγωγός νικελίου, το οποίο χρησιμοποιείται σε μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων. Ακόμη και κοινά ορυκτά και μέταλλα, όπως ο σίδηρος, επηρεάζονται.

Όλα αυτά είναι βασικά υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή αυτοκινήτων και πλέον είναι πιθανή η έλλειψη τους, καταλήγει το CNBC.