«Από τα τέλη Ιουνίου 2018, οπότε και θα ολοκληρωθεί η μηχανογραφική διαδικασία, σχεδόν όλες οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών (ΕΠΥ) που λειτουργούν στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, θα υπάγονται στο καθεστώς του φιλικού διακανονισμού», ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, Δημήτρης Μαζαράκης, σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους.

Ο Φιλικός Διακανονισμός (Συμφωνία Άμεσου Διακανονισμού Ζημιών αυτοκινήτου) λειτουργεί εδώ και 18 χρόνια και όπως είπε ο κ. Μαζαράκης, από τότε μέχρι σήμερα με το σύστημα αυτό έχουν διευθετηθεί περίπου 2,5 εκατομμύρια περιστατικά ενισχύοντας την αξιοπιστία της ιδιωτικής ασφάλισης στην κοινωνία.

Ο ίδιος σημείωσε ότι όταν ξεκίνησε ο θεσμός ήταν πρωτοπόρος και η διεύρυνσή του με την συμμετοχή των ΕΠΥ, είναι αυτονόητη καθώς ο φιλικός διακανονισμός πρέπει να είναι καθολικός.

Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Μαζαράκης, η πρωτοβουλία αυτή «δεν καλύπτει το νομοθετικό κενό έναντι στο καθεστώς λειτουργίας των ΕΠΥ. Κενό που ισχύει πανευρωπαϊκά, όχι μόνο στην περίπτωση της Ελλάδος, και που δεν είναι δουλειά των κατά τόπους ενώσεων να λυθεί».

Με το θέμα, όπως είπε, ασχολούνται και η ΤτΕ και η EIOPA, και λαμβάνουν ολοένα και περισσότερα μέτρα, προκειμένου να καθιερωθεί ένα δίκαιο ανταγωνιστικό πλαίσιο σε όλη την Ευρώπη.

Αυτή τη στιγμή στον Φιλικό Διακανονισμό συμμετέχουν όλα τα μέλη της ΕΑΕΕ (πλην της Ιντερσαλόνικα) ένας συνεταιρισμός και μια ΕΠY, ενώ την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε ότι προτίθενται να ενταχθούν και άλλες 6 ΕΠΥ που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2017 διευθετήθηκαν 154.157 περιπτώσεις μέσω φιλικού διακανονισμού, για τις οποίες καταβλήθηκαν συνολικά 113.299.422 ευρώ. Ο μέσος όρος των υλικών ζημιών ήταν 729,26 ευρώ και ο μέσος όρος των σωματικών βλαβών 673,34 ευρώ.

Τέλος, ο κ. Μαζαράκης επανέλαβε ότι στο αμέσως προσεχές διάστημα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα προχωρήσει στην επόμενη ηλεκτρονική διασταύρωση και στην επιβολή προστίμων για τους οδηγούς ανασφάλιστων οχημάτων.