Η Forthnet παρά τη συνεχιζόμενη ύφεση κατάφερε να διατηρήσει τη στρατηγική της θέση στην ελληνική αγορά και αυτό αποτυπώνεται και στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας. Το 2017 έκλεισε με αύξηση κατά 4,5% των εσόδων από την αγορά των εταιρικών πελατών και κατά 13,9% από τη διαφημιστική αγορά.
Αναλυτικά, τα συνολικά (ομαλοποιημένα) έσοδα διαμορφώθηκαν στα 297,5 εκατ. ευρώ και το EBITDA στα 40,2 εκατ. ευρώ. Η Εταιρεία εξυπηρετεί 689 χιλιάδες μοναδικά νοικοκυριά με τους συνδρομητές broadband υπηρεσιών να ανέρχονται στις 562 χιλιάδες, ενώ οι συνδρομητές pay TV υπηρεσιών στις 417 χιλιάδες. Αυξημένα έσοδα κατά 4,5% από την αγορά των εταιρικών πελατών και κατά 13,9% από τη διαφημιστική αγορά.
Συνοπτικά οικονομικά αποτελέσματα 2017 | |||
12M 2017 | 12M 2016 | Δ | |
Συνολικές συνδρομές | 979.120 | 1.021.143 | -4,10% |
Μοναδικά νοικοκυριά | 689.234 | 719.591 | -4,20% |
Συνδυαστικές υπηρεσίες/3play | 289.886 | 301.552 | -3,90% |
Συνδρομητές Broadband | 562.361 | 581.739 | -3,30% |
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα | 416.759 | 439.404 | -5,20% |
(.000€) | 12M 2017 | 12M 2016 | Δ |
Συνολικά έσοδα | 297.062 | 324.710 | -8,50% |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα) | 297.504 | 325.115 | -8,50% |
EBITDA | 40.217 | 54.836 | -26,70% |
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο: «Στο περιβάλλον της συνεχιζόμενης οικονομικής ύφεσης, η υπερφορολόγηση του κλάδου της συνδρομητικής τηλεόρασης, σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη χαμηλή εμπορικότητα της Super League, επιδρούν αρνητικά στα οικονομικά μας αποτελέσματα αλλά και σε ολόκληρο τον κλάδο. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η Εταιρεία συνεχίζει να εφαρμόζει συντηρητική εμπορική πολιτική και με στόχο τη συνεχή βελτίωση του κοστολογικού της μοντέλου προχώρησε στον πρόωρο τερματισμό της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των ομάδων της Super League, προχωρώντας πια σε διμερείς εμπορικές συμβάσεις με τις ΠΑΕ. Παράλληλα, ενδυνάμωσε περαιτέρω τη στρατηγική της θέση στην Pay TV αγορά μέσα από τις εμπορικές συμφωνίες για τη μη-αποκλειστική διάθεση των αθλητικών καναλιών Novasports στις Vodafone και Wind».
Λειτουργικά αποτελέσματα
Συνδυαστικές Υπηρεσίες/3Play
Στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2017, τα νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες της Forthnet, ανήλθαν στις 290 χιλιάδες. Το μερίδιο των συνδρομητών Nova 3Play, σε σχέση με το σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet διαμορφώθηκε στο 42%.
12M 2017 | 12M 2016 | Δ | |
Νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες | 289.886 | 301.552 | -3,90% |
Ποσοστό νοικοκυριών με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες | 42,10% | 41,90% | 0,2π.μ. |
Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Κατά το δωδεκάμηνο του 2017 οι ενεργοί συνδρομητές LLU μειώθηκαν στους 548 χιλιάδες.
12M 2017 | 12M 2016 | Δ | |
Συνδρομητές Broadband | 562.361 | 581.739 | -3,30% |
Ενεργοί συνδρομητές LLU | 547.691 | 565.051 | -3,10% |
Ποσοστό LLU | 97,40% | 97,10% | 0,3π.μ. |
Συνολικό μερίδιο αγοράς LLU | 25,90% | 27,10% | -1,2π.μ. |
Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Στο τέλος του 2017, η συνδρομητική βάση Pay TV έκλεισε στους 417 χιλιάδες.
12M 2017 | 12M 2016 | Δ | |
Συνδρομητές Pay TV Ε λλάδα | 416.759 | 439.404 | -5,20% |
Οικονομικά αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα ομαλοποιημένα συνολικά έσοδα για δωδεκάμηνο του 2017, ανήλθαν στα €297,5 εκατ., παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το δωδεκάμηνο του 2016, εξαιτίας της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και της συντηρητικής προσέγγισης στην εμπορική μας πολιτική. Το έσοδο από διαφήμιση είναι βελτιωμένο κατά 13,9% ως αποτέλεσμα του διαρκώς αναβαθμιζόμενου περιεχομένου του τηλεοπτικού προγράμματος της Nova. Αντίστοιχα, αυξημένα παρουσιάζονται και τα έσοδα από τους εταιρικούς πελάτες κατά 4,5%.
Ανάλυση εσόδων (€ ‘000) | 12M 2017 | 12M 2016 | Δ |
Λιανική | 215.613 | 248.422 | -13,20% |
Λιανική -Telco | 116.032 | 131.003 | -11,40% |
Λιανική - PayTV | 99.581 | 117.419 | -15,20% |
Εταιρικοί πελάτες | 55.843 | 53.451 | 4,50% |
Εταιρικοί πελάτες (Ομαλοποιημένα) | 56.285 | 53.855 | 4,50% |
Εταιρικοί πελάτες -Telco | 36.877 | 35.568 | 3,70% |
Εταιρικοί πελάτες -Telco (Ομαλοποιημένα) |
37.319 | 35.973 | 3,70% |
Εταιρικοί πελάτες - Pay TV | 18.966 | 17.882 | 6,10% |
Διαφήμιση | 8.173 | 7.179 | 13,90% |
Λοιπά έσοδα | 17.433 | 15.659 | 11,30% |
Συνολικά Έσοδα | 297.062 | 324.710 | -8,50% |
Συνολικά Έσοδα (Ομαλοποιημένα) | 297.504 | 325.115 | -8,50% |
Το EBITDA του 2017 ανήλθε στα €40,2 εκατ., έναντι €54,8 εκατ. του 2016 επηρεαζόμενο κυρίως από τη συμπίεση των τιμών και το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον.
Ανάλυση EBITDA (€ ‘000) | 12M 2017 | 12M 2016 | Δ |
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων) | 297.062 | 324.710 | -8,50% |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα) |
297.504 | 325.115 | -8,50% |
EBITDA | 40.217 | 54.836 | -26,70% |
Περιθώριο EBITDA | 13,50% | 16,90% | -3,3π.μ. |
Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός τον Δεκέμβριο του 2017 ανέρχεται σε 256 εκατ. ευρώ
Παρά την κρίση η Forthnet ενισχύεται με νέες συνεργασίες και συμφωνίες με ξένους κολοσσούς
Το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον της συνεχιζόμενης ύφεσης, αλλά και η υπερφορολόγηση (10% στη συνδρομητική τηλεόραση και 5% στη σταθερή τηλεφωνία) σε συνδυασμό με τη χαμηλή εμπορική απόδοση της Super League, πιέζουν την εταιρεία και τον κλάδο. Παρ’ όλα αυτά η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει, αλλά και να ισχυροποιήσει τη στρατηγική της θέση στην ελληνική αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης και για το 2017. Οι εμπορικές συμφωνίες που πέτυχε με τις δύο ανταγωνιστικές εταιρείες (Vodafone και Wind) για την παράλληλη και μη αποκλειστική μετάδοση των καναλιών Novasports από τις IPTV πλατφόρμες τους, επιβεβαιώνει την τεχνογνωσία και την υψηλή εμπορική αξία του αθλητικού περιεχομένου που διαθέτει και επιβεβαιώνει, εντέλει, την ηγετική θέση που κατέχει στην ελληνική αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης.
Η Forthnet συνεχίζει να εφαρμόζει συντηρητική εμπορική πολιτική και με στόχο τη βελτίωση του κοστολογικού της μοντέλου προχώρησε στον πρόωρο τερματισμό της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης με τη Super League, προχωρώντας πρόσφατα στην υπογραφή διμερών συμβάσεων με τις ΠΑΕ ΑΕΚ, ΑΕΛ, Αστέρας Τρίπολης, Λεβαδειακός, Ολυμπιακός, Πανιώνιος, ΠΑΣ Γιάννινα για τη σεζόν 2018/2019 που προστέθηκαν στην ήδη ισχύουσα συμφωνία με την ΠΑΕ ΠΑΟΚ.
Παράλληλα, η Forthnet συνεχίζει να ενισχύει και το κινηματογραφικό περιεχόμενό της, προχωρώντας σε νέες συμφωνίες ή ανανεώσεις παλαιότερων συνεργασιών. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία συνήψε συνεργασία με ένα από τα σημαντικότερα studios του Hollywood, την MGM (Metro Goldwyn Mayer), ενώ ανανέωσε την ήδη ισχύουσα και πολύχρονη συνεργασία της με τη 21st Century Fox.
Ταυτόχρονα, μέσω καινοτόμων υπηρεσιών βελτιώνει συνεχώς την εμπειρία των συνδρομητών της. Η υπηρεσία Nova On Demand συνεχώς εμπλουτίζεται με χιλιάδες ώρες προγράμματος που καλύπτουν όλα τα είδη ψυχαγωγίας και καταγράφει συνεχή ανοδική πορεία τόσο σε αριθμό χρηστών όσο και στο μέσο όρο ημερήσιας χρήσης. Παράλληλα αναβαθμίζεται και η υπηρεσία Nova Go που η χρήση της είναι πλέον ελεύθερη για όλους τους συνδρομητές όταν ταξιδεύουν στις χώρες της ΕΕ.