Με διπλάσιο τζίρο και υπερδιπλάσια κέρδη σε σύγκριση με το 2019 έκλεισε το 2020 για τη Skroutz, με τις θεαματικές αυτές επιδόσεις να συνδέονται σε πολύ μεγάλο βαθμό με την εκρηκτική αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων στην Ελλάδα, όταν εκδηλώθηκε η πανδημία, αλλά και με τη διατήρηση των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης και στη συνέχεια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2020 που δημοσίευσε η Skroutz, οι ενοποιημένες πωλήσεις της διαμορφώθηκαν το 2020 σε 38,8 εκατ. ευρώ από 19,85 εκατ. το 2019, αύξηση δηλαδή της τάξης του 96%. Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση των κερδών της εταιρείας. Συγκεκριμένα, το 2020 τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 12,48 εκατ. από 5,07 εκατ. το 2019, καταγράφοντας αύξηση περίπου 146%.

Η εκτόξευση της Skroutz οφείλεται βεβαίως στην άνοδο των πωλήσεων, καθώς και στην αύξηση του αριθμού των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων στη διάρκεια της περυσινής χρονιάς. Σημειώνεται ότι ο παραγόμενος τζίρος για τα συνεργαζόμενα με τη Skroutz καταστήματα προσέγγισε το 2020 τα 940 εκατ. ευρώ, πλησίασε δηλαδή το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, από 644 εκατ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας αύξηση 48%. 

Στις αρχές του 2020 οι συνεργαζόμενες με την Skroutz επιχειρήσεις ανέρχονταν σε περίπου 4.500, για να φτάσουν στο τέλος της περυσινής χρονιάς τις 7.300, ενώ πλέον έχουν αυξηθεί σε 10.759. Κάθε μήνα, εξάλλου, οι μοναδικές επισκέψεις στη Skroutz ανέρχονται σε περίπου 8,5 εκατομμύρια.

Υπενθυμίζεται ότι την άνοιξη του 2020 το fund CVC Capital Partners απέκτησε υψηλή μειοψηφική συμμετοχή (περίπου 45%) στη Skroutz, κάτι βεβαίως που έχει ενισχύσει την κεφαλαιακή επάρκεια της εταιρείας και τη δυνατότητά της να προβεί σε μεγαλύτερες επενδύσεις. Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο του 2020 προχώρησε στην απόκτηση του 25% της εταιρείας EveryPay (πρόκειται για πάροχο συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών), ενώ στις αρχές της φετινής χρονιάς εξαγόρασε τις εταιρείες διανομής MyJobNow Υπηρεσίες Διανομής ΙΚΕ και MJN Staffing Services Ι.Κ.Ε., γνωστές με την επωνυμία SendX.

Μέσα στο 2020 η εταιρεία προχώρησε σε διανομή μερίσματος από κέρδη προηγούμενων χρήσεων ύψους 1,1 εκατ. ευρώ σε μέρος εκ των παλαιότερων υπαλλήλων της.

Για το 2021 η διοίκηση της Skroutz εκτιμά ότι ο όμιλος θα συνεχίσει την ανοδική του πορεία και αναμένει αξιόλογα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών του. Το 2021 ξεκίνησε με θετικές προοπτικές και με ιδιαίτερα ικανοποιητικές επιδόσεις, με τη Skroutz να στηρίζεται κυρίως στην ωρίμανση των υπαρχόντων προϊόντων, στα νέα προϊόντα στην αγορά και στη μεγέθυνση του δικτύου συνεργατών της.

Πρόσφατα η εταιρεία ξεκίνησε την παροχή μιας νέας υπηρεσίας, της Skroutz Plus, υπηρεσίας συνδρομητικής, κάτι που αποτελεί τη νέα τάση στο λιανεμπόριο και ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο στο εξωτερικό. Με συνδρομή η οποία ετησίως ανέρχεται σε 17 ευρώ, οι συνδρομητές κερδίζουν δωρεάν μεταφορικά για αγορές αξίας άνω των 20 ευρώ και βάρους έως και 14 κιλών.

Πηγή:kathimerini.gr