"Μέχρι στιγμής έχουμε αρκετά σημαντική επιτυχία" δήλωσε για το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου ο αναπληρωτής υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό "Πρακτορείο 104,9 FM".

Ο κ. Σαντορινιός τόνισε ότι "πάρα πολλές επιχειρήσεις έχουν επωφεληθεί του μέτρου στα 49 νησιά" και επισήμανε ότι "οι αποπληρωμές για το πρώτο τρίμηνο έχουν ολοκληρωθεί και ξεκινάνε οι αποπληρωμές για το δεύτερο τρίμηνο του 2018. Από εκεί και πέρα έχει ανοίξει εδώ και δύο μέρες η πλατφόρμα για όλες τις επιχειρήσεις πλέον, προκειμένου να μπορούν να περνάνε τα παραστατικά τους. Θα είναι ανοιχτή μέχρι και τις αρχές του Μάη, οπότε θα περάσουν τα παραστατικά συνολικά του πρώτου τετραμήνου, για να μπορέσουν να πληρωθούν εντός του Μαΐου".

Σε κάθε περίπτωση υπογράμμισε ότι "χρηματοδοτείται το 43%, κατά μέσο όρο, του μεταφορικού κόστους σε κάθε νησί" και διευκρίνισε ότι "η φιλοσοφία του μέτρου δεν είναι να αποπληρώνει ένα σταθερό ποσοστό, αλλά τη διαφορά του κόστους ακτοπλοϊκής και χερσαίας μεταφοράς στα αντίστοιχα χιλιόμετρα". Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναγνώρισε ότι χρειάζεται περισσότερη ενημέρωση για το θέμα και ανέφερε ότι καλύτερη διαφήμιση είναι οι ίδιοι οι χρήστες του μέτρου, οι οποίοι διαρκώς αυξάνονται.

Για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά σημείωσε ότι "δυστυχώς έχει καθυστερήσει κάπως η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ), για να χρηματοδοτηθεί το κόστος μεταφοράς των καυσίμων" και εκτίμησε ότι πολύ σύντομα θα έχει εκδοθεί και θα έχει αναδρομικότητα από την 1.1.2019. Παράλληλα το υπουργείο βρίσκεται σε συνεννόηση με τα κρητικά επιμελητήρια, προκειμένου από το δεύτερο εξάμηνο του 2019 να είναι επιλέξιμες και οι επιχειρήσεις της Κρήτης για να επωφεληθούν από το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου.

Αναφορικά τέλος με την ένταξη των αεροπορικών εισιτηρίων στο μέτρο, σχολίασε ότι έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν οι τεχνικές συζητήσεις, ώστε να συμπεριληφθεί και αυτό το θέμα στη σχετική τροπολογία και από τον Μάιο να ξεκινήσει η χρηματοδότηση της διαφοράς του κόστους των αεροπορικών εισιτηρίων.

Απαντώντας σε ερώτηση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά, επισήμανε ότι "η μεταφορά συνήθως γίνεται με ελεύθερη δρομολόγηση και όχι με δημόσια υπηρεσία", τόνισε ότι "πέρσι τα δρομολόγια που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με Σποράδες, Κυκλάδες και Κρήτη δεν είχαν τόσο μεγάλη επιτυχία" και σημείωσε ότι η κατάσταση θα εκτιμηθεί "και φέτος θα δούμε πώς θα μπορέσουμε, αν μπορέσουμε, να χρηματοδοτήσουμε κάποια τέτοια γραμμή".