Σημαντική αύξηση παρουσιάζει η επισκευή πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του ΟΛΠ τα επισκευαζόμενα πλοία στις δεξαμενές αυξήθηκαν από 69 το 2016 σε 108 το 2019 -αύξηση κατά 56%- και τα πλοία που παραβάλλουν (σ.σ. πλευρίζουν) στις επισκευαστικές θέσεις αυξήθηκαν σε 292 από 233 -αύξηση κατά 25%.

Το 2020, όπως τονίζει ο ΟΛΠ, παρά την πρόκληση της COVID-19, οι εργασίες επισκευής πλοίων εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται, ενώ τα επισκευαζόμενα πλοία θα αυξηθούν σε 130, σχεδόν διπλάσια από το 2016. Ο οργανισμός αναφέρει εξάλλου ότι κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ο ΟΛΠ επενδύει με συνέπεια στις υποδομές ναυπηγοεπισκευής και έχει διαθέσει τέσσερα εκατομμύρια ευρώ για να αποκαταστήσει τις λειτουργικές δυνατότητες δύο πλωτών δεξαμενών.

Παράλληλα προσθέτει ότι μέσω διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού έγινε επένδυση μιας ακόμη πλωτής δεξαμενής με το όνομα «Πειραιάς ΙΙΙ», χωρητικότητας 80.000 τόνων η οποία τέθηκε σε λειτουργία και έχει εξυπηρετήσει 80 πλοία έως τώρα. Η νέα πλωτή δεξαμενή εξασφάλισε τη δυνατότητα να επισκευάζονται μεγάλα εγχώρια πλοία της ακτοπλοΐας και πλοία τύπου Panamax που στο παρελθόν έπρεπε να εξυπηρετηθούν στην Τουρκία ή σε άλλες χώρες.

Επιπλέον, η ΟΛΠ Α.Ε. κατάφερε να ανακτήσει ένα ασφαλές περιβάλλον στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος μέσω της αναβάθμισης των εγκαταστάσεων ασφαλείας και της απόρριψης επικίνδυνων υλικών που είχαν συσσωρευτεί εκεί για πολλά χρόνια.

Η πραγματοποιηθείσα επένδυση, άνω των 32 εκατομμυρίων ευρώ στο πρώτο στάδιο, έχει επιφέρει πολύτιμα και μετρήσιμα αποτελέσματα στην τοπική βιομηχανία επισκευής πλοίων.

Η Οργανισμός Λιμένος Πειραιά ΑΕ τονίζει ότι με τη συνεργασία όλων των ενδιαφερόμενων φορέων (επαγγελματικές ενώσεις, συνδικάτα εργαζομένων) θα υπάρξει αναβίωση της βιομηχανίας επισκευής πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά με απώτερο στόχο ο Πειραιάς να γίνει σταδιακά ένα από τα κύρια κέντρα της Μεσογείου στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.