Πέμπτη, 02 Δεκεμβρίου 2021

Σε 48ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση προσέρχονται από αύριο τα ξημερώματα 13 ναυτεργατικά σωματεία, με αποτέλεσμα τα περισσότερα πλοία της ακτοπλοϊας να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια της χώρας.

Με πρωτοβουλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, πραγματοποιήθηκε σήμερα ειδική σύσκεψη για τις έκτακτες επιχορηγήσεις που παρέχονται στους ναυτικούς, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας Covid-19.

Περαιτέρω μείωση 2,1% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Δεκεμβρίου 2019, έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2019 προς το 2018, και πλέον αριθμεί 1.832 πλοία.

Nα προσέλθουν σε 48ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, την Τρίτη, 23 και Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου, αποφάσισαν 13 ναυτεργατικά σωματεία, ζητώντας κατάργηση ρυθμίσεων με τις οποίες, όπως αναφέρουν, επέρχεται πλήγμα στον θεσμό των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και στα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης.

Την ανηφόρα έχουν πάρει πάλι οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, προκαλώντας πονοκεφάλους στις ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες αναμένεται και το 2021 να επηρεασθούν αρνητικά από την πανδημία Covid 19.

Στην άμεση εφαρμογή του προγράμματος «ΝΕΑΡΧΟΣ» που προβλέπει ο Ν.4770/21 περί Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής προχωρά το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Δύο ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες, συνολικής αξίας 15,6 εκατ. ευρώ, που δίνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τη δυνατότητα να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (New Panamax), προμηθεύεται ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ).

Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) γνωστοποίησε τα στατιστικά στοιχεία κρουαζιέρας για το 2020 που, όπως αναμενόταν, καταδεικνύουν την μεγάλη πτώση του κλάδου λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και το πλήγμα που αυτή προκάλεσε στον τουρισμό.

Νέα στήριξη, ύψους 12 εκατ. ευρώ, διασφάλισε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τις επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας, αναγνωρίζοντας εμπράκτως τον κρίσιμο ρόλο της στη διασφάλιση της επικοινωνίας και της επάρκειας εφοδιασμού και μετακίνησης επιβατών και αγαθών μεταξύ ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.

Ροή

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ