Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου 2021

Στην άμεση εφαρμογή του προγράμματος «ΝΕΑΡΧΟΣ» που προβλέπει ο Ν.4770/21 περί Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής προχωρά το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Δύο ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες, συνολικής αξίας 15,6 εκατ. ευρώ, που δίνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τη δυνατότητα να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (New Panamax), προμηθεύεται ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ).

Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) γνωστοποίησε τα στατιστικά στοιχεία κρουαζιέρας για το 2020 που, όπως αναμενόταν, καταδεικνύουν την μεγάλη πτώση του κλάδου λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και το πλήγμα που αυτή προκάλεσε στον τουρισμό.

Νέα στήριξη, ύψους 12 εκατ. ευρώ, διασφάλισε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τις επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας, αναγνωρίζοντας εμπράκτως τον κρίσιμο ρόλο της στη διασφάλιση της επικοινωνίας και της επάρκειας εφοδιασμού και μετακίνησης επιβατών και αγαθών μεταξύ ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.

Με την κατάθεση πέντε δεσμευτικών οικονομικών και τεχνικών προσφορών ολοκληρώθηκε σήμερα το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ (προ ΦΠΑ), ανοίγοντας τον δρόμο για μια πολυαναμενόμενη παρέμβαση, που θα αναβαθμίσει σημαντικό τον ρόλο του διεθνώς.

Στον μεγαλύτερο και ελέγχοντα μέτοχο της SEGT Ltd, ήτοι της εταιρείας ιδιωτών επενδυτών, που ελέγχει την πλειονότητα των μετοχών της ΟΛΘ Α.Ε. και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, θα αναδειχθεί -με ποσοστό 66,67%- ο επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης, μέσω της Belterra Investments Ltd, εφόσον εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού η μεταβίβαση μετοχικού πακέτου, που ανήκει στο γερμανικό fund DIEP GmbH.

Λόγω των συνεχιζόμενων ταξιδιωτικών περιορισμών διεθνώς και της αναστολής λειτουργίας των ελληνικών λιμανιών για τα κρουαζιερόπλοια εξαιτίας της πανδημίας, η Celestyal Cruises, ανακοίνωσε ότι η τουριστική περίοδος για το 2021 θα ξεκινήσει στις 24 Απριλίου με την κρουαζιέρα 7 διανυκτερεύσεων «Ειδυλλιακό Αιγαίο».

Σήμερα, που η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία εμφανίζει σημάδια αναγέννησης, με τα ναυπηγεία της Σύρου να κάνουν την έναρξη της νέας εποχής, ίσως είναι μία χρυσή ευκαιρία ο ακτοπλοϊκός στόλος, που αντιμετωπίζει την πρόκληση για μείωση των αέριων ρύπων και άρα του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, αλλά και της αναγκαίας ανανέωσης αρκετών μονάδων του, να αξιοποιήσει τις ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες που υπάρχουν.

Θα χρειασθούν τουλάχιστον τρία χρόνια για για να επανέλθει η ακτοπλοΐα στα επίπεδα του 2019 μετά το «χτύπημα» που δέχθηκε από τον κορωνοϊό και τις ζημίες άνω των 120 εκατ. ευρώ που θα καταγράψει το 2020.

Δέσμη νέων μέτρων που έχουν ως στόχο τους τόσο την ανάσχεση της διαρροής των πλοίων από το Εθνικό Νηολόγιο προς νηολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ροή

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ