Αυξανόμενες, εν μέσω πανδημικής κρίσης, βαίνουν οι πωλήσεις smartphones στην ελληνική αγορά, με τα “έξυπνα” κινητά να εξελίσσονται σε - ακόμη πιο - αναπόσπαστο εργαλείο της καθημερινότητας πολιτών και επιχειρήσεων.

Οι πωλήσεις smartphones στην Ελλάδα κινούνται ανοδικά με την αύξηση σε επίπεδο όγκων να είναι μικρότερη από αυτήν που καταγράφεται σε επίπεδο αξίας της αγοράς.

Η κινητικότητα της εγχώριας αγοράς αποτυπώνεται και στα μερίδια των κατασκευαστών. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Canalys, η κινεζική Xiaomi απέσπασε τη μερίδα του λέοντος της ελληνικής αγοράς smartphones με ένα εντυπωσιακό μερίδιο 51% και τις πωλήσεις της να καταγράφουν υψηλές πτήσεις, αυξανόμενες κατά 113% σε ετήσια βάση. 

Τη δεύτερη θέση μεταξύ των κατασκευαστών με τις καλύτερες επιδόσεις στην ελληνική αγορά, το εξεταζόμενο διάστημα του 2021, κατέλαβε η Samsung με μερίδιο αγοράς 22% και αύξηση πωλήσεων 11% μέσα σε έναν χρόνο.

Στην ίδια λίστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, που δημοσιοποίησε χθες σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους η Xiaomi, ακολουθεί η TCL, με μερίδιο της αγοράς 11%. Η τελευταία έκανε ρεκόρ ανόδου σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, με τις πωλήσεις να διευρύνονται σε ποσοστό 1.430%. 

Την πρώτη πεντάδα των πιο ισχυρών κατασκευαστών στην ελληνική αγορά smartphones συμπλήρωσαν η Apple με μερίδιο 6% και αύξηση πωλήσεων κατά 21%, και η realme με μερίδιο 4%.

Πάντως, όπως παρατηρούν παράγοντες της αγοράς, τα μερίδια αυτά θα αλλάξουν, προϊόντος του χρόνου, αφού πολλές από τις εταιρείες του κορυφαίου “top 5” παρουσιάζουν τα νέα μοντέλα τους, τα οποία θα ρίξουν - κυρίως - στη μάχη των εορταστικών αγορών.

Ανοδική και η πορεία της παγκόσμιας αγοράς

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αγορά smartphones επιδεικνύει, επίσης, έντονη κινητικότητα. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του έντονου ανταγωνισμού είναι, για παράδειγμα, η άνοδος της Xiaomi, η οποία καταλαμβάνει πλέον τη δεύτερη θέση μεταξύ του κορυφαίου “top 5” με τους πιο ισχυρούς κατασκευαστές της διεθνούς αγοράς, μετά από την έχουσα τα πρωτεία Samsung.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της IDC, στο 2ο τρίμηνο του 2021 η Samsung παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης με ένα μερίδιο 18,8% (από 19,3% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020). Από την πλευρά της, η Xiaomi απέσπασε το ίδιο διάστημα μερίδιο 16,9% των παγκοσμίων πωλήσεων (από 10,3% έναν χρόνο νωρίτερα).

Την τρίτη θέση παγκοσμίως κατέχει η Apple με μερίδιο 14,1% (από 13,6% την αντίστοιχη περσινή περίοδο). Την πεντάδα συμπληρώνουν οι Oppo με 10,5% (από 8,7% έναν χρόνο νωρίτερα) και η vivo με 10,1% (από 8,6% το 2ο τρίμηνο του 2020). Η Huawei, πάντως, έχει χάσει σημαντικό έδαφος λόγω των αμερικανικών κυρώσεων και της έλλειψης πρόσβασης στις υπηρεσίες της Google, που αποτελεί σημαντικό εμπόδιο όσον αφορά στις πωλήσεις της σε πολλές αγορές.