Από τον ερχόμενο μήνα η Αθήνα έρχεται πιο κόντά στη Θεσσαλονίκη. Και αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για την σχεδόν με αεροπορικές ταχύτητες του τρένου που θα συνδέει την πρωτεύουσα με τη συμπρωτεύουσα.

Η ταχύτητα των τρένων συνδέεται και με υψηλότερες οικονομικές ταχύτητες.Δυστυχώς οι καθ' ύλην αρμόδιοι άργησαν να το καταλάβουν.

Η εξέλιξη αυτή αλλάζει τα δεδομένα στον συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας, δημιουργεί νέες προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης κυρίως στον τομέα τουρισμού και του εξαγωγικού εμπορίου.

Τον Φεβρουάριο τα τρένα θα παρακάμπτουν τη διαδρομή του πανέμορφου,αλλά χρονοβόρου Μπράλου και μέσω της μεγαλύτερης σήραγγας των Βαλκανίων, αυτής που κατασκευάστηκε, με περιπετειώδη τρόπο, στο Καλλίδρομο θα φτάνουν έως το Δομοκό. Το πρώτο μεγάλο βήμα για να συντομεύσει η σύνδεση Αθήνας -Θεσσαλονίκης.

Κατά το υπουργείο Υποδομών από τα μέσα Ιουνίου η διαδρομή θα ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 3,5 ώρες. Δηλαδή σε λιγότερο χρόνο απ αυτόν που χρειάζεται κάποιος σήμερα να πάει στο αεροδρόμιο, να περιμένει το αεροπλάνο και να ταξιδέψει μέχρι το αερδρόμιο Μαακεδονία. Κι από εκεί να φτάσει μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Από τον Πειραιά μέχρι το σταθμό της Τιθορέας θα υπάρχει ηλεκτροκίνηση. Στο συγκεκριμένο σταθμό ,από το Φεβρουάριο,θα αλλάζουν μηχανές και πλέον με ντιζελομηχανή θα κινούνται μέχρι το Δομοκό. Από εκεί και πέρα θα συνεχίζουν και πάλι με ηλεκτροκίνηση για Θεσσαλονίκη.

Όπως τουλάχιστον προσδιορίζουν οι αρμόδιοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Αθήνα μέχρι το Λιανοκλάδι ο συνολικός χρόνος θα είναι περίπου 2 ώρες και 10 λεπτά και μέσα σ' αυτό το χρόνο συμπεριλαμβάνονται και τα 15 λεπτά που απαιτούνται για την αλλαγή των μηχανών. Μέχρι τον Απρίλιο αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί η ηλεκτροκίνηση μέχρι το Λιανοκλάδι.

Η απόσταση από την Αθήνα μέχρι τη Λαμία θα είναι κάτι παραπάνω από μιάμιση ώρα σε πρώτη φάση.Σημειώνεται ότι η Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, θα σηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου και θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα η διαδρομή Αθήνα – Λιανοκλάδι θα διαρκεί έως 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα – Δομοκός έως 108 λεπτά και η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δε θα ξεπερνά τις 3,5 ώρες.

Το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι εντάσσεται το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, στο οποίο υλοποιείται η ολοκλήρωση της κατασκευής «Νέας Διπλής Σιδ/κής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων» (ΣΓΥΤ), μήκους 106 χιλιομέτρων, εξοπλισμένης με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ΕΤCS-level1, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση και η οποία θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη μονή γραμμή, φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών, μήκους 122 χιλιομέτρων.

Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά, διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο, με δίδυμη σήραγγα, μονής γραμμής, μήκους 9.038 μέτρων η κάθε μία, και ακολουθώντας στη συνέχεια την πεδινή διαδρομή, μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού, καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.

Στη συνέχεια, διασχίζει το όρος Όθρυς, με δίδυμη σήραγγα, μονής γραμμής, μήκους 7.000 μέτρων περίπου η κάθε μία και ακολουθώντας την πεδινή διαδρομή, μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας, ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού, μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Με την ολοκλήρωση του τμήματος Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, παρέχεται η δυνατότητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορεί να δρομολογεί ηλεκτροκίνητα τρένα από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα διεξάγουν τη σχετική διαδρομή σε περίπου 3,5 ώρες, κάτι το οποίο θα καταστήσει το τρένο ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς, σε σχέση με τα αεροπλάνα και τα ΚΤΕΛ.

Από την πλευρά τους, σιδηροδρομικοί εκτιμούν ότι, σε πρώτη φάση, το 3,5 ώρες είναι αισιόδοξο, θεωρώντας πιο πιθανή τη διεξαγωγή του δρομολογίου σε 4 ώρες, έως ότου λειτουργήσουν πλήρως τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης.