Καθοδικά για δεύτερο συνεχή μήνα κινήθηκαν τον Μάιο του 2023 οι ελληνικές εξαγωγές, με την αξία τους να σημειώνει πτώση κατά 15,4%, σε σχέση με πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών. Ωστόσο, εξαιρώντας τα πετρελαιοειδή, οι εξαγωγές των οποίων μειώθηκαν κατά περίπου 50%, το πρόσημο ήταν θετικό καθώς οι εξαγωγές εμφανίζονται αυξημένες κατά 4,1%.
Σε ανοδική τροχιά κινήθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές στο α’ δίμηνο του 2022, με αποτέλεσμα να ξεπεράσουν τα 7 δις ευρώ, μία επίδοση σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με τα προηγούμενα έτη ( € 5,4 δις το 2021 και € 5,5 δις το 2020).
Σε 1,5 δισ. δολάρια, μεταφράζεται η παγκόσμια ζήτηση για ελληνικό μάρμαρο, υλικό με το οποίο χτίστηκε ο Παρθενώνας κι εξακολουθεί και σήμερα, να συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομική ευημερία της Ελλάδας. Αυτό επισήμανε σε συνέντευξή της στον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό CGTN της Κίνας, η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης (ΣΕΜΜΘ), Ιουλία Χαϊδά, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της Ικτίνος Ελλάς Α.Ε.
Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 ο Δείκτης Εξαγωγικών Προσδοκιών (TCI) των ελληνικών επιχειρήσεων, σε σχέση τόσο με το πρώτο εξάμηνο του ίδιου έτους, όσο και με το διάστημα Ιουνίου-Δεκεμβρίου του 2020.
Μπορεί οι ισπανικοί όμιλοι ένδυσης να κατακλύζουν την Ευρώπη με καταστήματα πασίγνωστων brands, όπως τα «Zara», «Massimo Dutti», «Mango», «Oysho» και «Pull&Bear», αλλά τα τελευταία χρόνια η ελληνική μόδα φαίνεται πως «κερδίζει» καταναλωτές στην Ισπανία, με ολοένα περισσότερα φορτία ελληνικών ρούχων να περνούν, παρά την πανδημία, τα ισπανικά σύνορα και να πωλούνται ιδίως σε τουριστικές περιοχές και μικρές πόλεις.
Ένα ευχάριστο και θετικό γεγονός και ένα δυσάρεστο, που παραπέμπει σε άμεσα μέτρα ενίσχυσης της παραγωγής της ίδιας της χώρας μας. Με νέο ιστορικό ρεκόρ, αλλά και μεγάλη αύξηση του εμπορικού ελλείμματος ολοκλήρωσαν την περσινή χρονιά οι ελληνικές εξαγωγές, οι οποίες κόντρα στις αντιξοότητες διατηρούν το θετικό μομέντουμ.
Οι Κινέζοι καταναλωτές άλλαξαν την συμπεριφορά τους ως προς την αγορά τροφίμων και ποτών το 2021, λόγω των συνεχιζόμενων επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19, δίδοντας ιδιαίτερη προσοχή σε προϊόντα που ενισχύουν το αίσθημα ευεξίας. Στο πλαίσιο αυτής της μεταβολής, ενισχύθηκε ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών, κάνοντας την κινεζική αγορά τροφίμων και ποτών πιο δυναμική αλλά και πιο περίπλοκη ενώ, εξετάζοντας τα στοιχεία του 2021, διαφαίνονται συγκεκριμένες καταναλωτικές τάσεις, οι οποίες εκτιμάται ότι θα συνεχιστούν και το 2022.
Εφικτός στόχος είναι η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών σε επίπεδα άνω των 40 δισ. ευρώ το 2022, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), δρα Γεώργιο Κωνσταντόπουλο, ο οποίος επισημαίνει ωστόσο ότι «οι υπέρογκες αυξήσεις στο ενεργειακό και μεταφορικό κόστος μπορεί να μας πάνε πολύ πίσω» -άρα η εφικτότητα του στόχου δεν συνεπάγεται αναγκαστικά και την επίτευξή του.
Ροή
Παγκρήτια Τράπεζα: Δυναμική επέκταση στο Factoring, με την ίδρυση θυγατρικής
Τράπεζες - Ιαν 31, 2024, 00:51
Eurobank: Εγκρίθηκε η εκταμίευση για την 6η δόση του Ταμείου Ανάκαμψης/ Στο 1,6 δισ. οι υπό διαχείρι…
Τράπεζες - Ιαν 30, 2024, 00:00
Η Ευρώπη αποδυναμώνεται διαρκώς, ενώ τα δύο κυρίαρχα διεθνή μπλοκ ενισχύονται
Διεθνής Οικονομία - Ιαν 29, 2024, 23:28
Κενό γράμμα ο "Πόλος Καινοτομίας" στο ακίνητο της ΧΡΩΠΕΙ
Νέες Τεχνολογίες - Ιαν 29, 2024, 22:54
Μόνο 49 από τις 500 πιο κερδοφόρες εταιρείες του 2022, είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο!
Χρηματιστήρια - Ιαν 29, 2024, 22:39
Πάνω από 3 δισ. το ανεκτέλεστο έργων της Cenergy Holdings
Βιομηχανία - Ιαν 29, 2024, 22:25
Η Blue Grid εξαγοράζει δύο ακόμα μονάδες/Βιομεθάνιο-βιοαέριο προσελκύουν μεγάλες ξένες και ελληνικές…
Πηγές - Ιαν 29, 2024, 22:17
Από τη Ρωσία προμηθεύεται σιτηρά όλη η Ευρώπη! Οι κυρώσεις πήγαν περίπατο
Διεθνής Οικονομία - Ιαν 25, 2024, 00:37