Σάββατο, 23 Οκτωβρίου 2021

Την εκτίμηση ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να κεφαλαιοποιήσει, στην επόμενη μέρα της πανδημίας, το «άριστα» που έλαβαν διεθνώς οι Έλληνες εξαγωγείς στο διάστημα του lockdown, χάρη στον επαγγελματισμό τους, διατυπώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (ΣΕΒΕ), δρ Γεώργιος Κωνσταντόπουλος.

Ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της οικονομίας κάθε χώρας, έτσι και της ελληνικής, τις εξαγωγές, εξετάζουν στο σημερινό δελτίο «7 Ημέρες Οικονομία» οι ειδικοί της τράπεζας Eurobank.

Πολλοί είναι οι κλάδοι της πρωτογενούς παραγωγής που έχουν πληγεί από την πανδημία του κορονοϊού που έχει καθηλώσει ολόκληρο τον πλανήτη.  Από την άλλη πλευρά, όμως, υπάρχουν και οι κλάδοι που καταγράφουν θετικό πρόσημο, λόγω της «υγειονομικής» αξίας των αγαθών.

Την άμεση επιστροφή του 90% του πιστωτικού ΦΠΑ των εξαγωγικών επιχειρήσεων ανεξαρτήτως ποσού, βάσει των δηλώσεων που υποβλήθηκαν ώς τις 31 Μαρτίου, και την καταβολή του υπόλοιπου 10% σε επόμενο χρόνο, μετά τη διενέργεια σχετικού ελέγχου, προτείνουν μεταξύ άλλων οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ) για την τόνωση της ρευστότητας των επιχειρήσεων εν μέσω πανδημίας.

Με δυο «ταχύτητες» κινήθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Φεβρουάριο του 2020. Η μείωση της αξίας των εξαγωγών πετρελαιοειδών επηρέασε το τελικό πρόσημο, ενώ οι πρώτες επιπτώσεις της κρίσης του κορονοϊού στην εμπορική δραστηριότητα άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους, δυσκολεύοντας την προσπάθεια των Ελλήνων εξαγωγέων να διοχετεύσουν τα προϊόντα τους στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά.

Θετικά ξεκίνησε η νέα χρονιά για τις ελληνικές εξαγωγές, οι οποίες συνέχισαν την ανοδική πορεία που διέγραψαν την περασμένη χρονιά, στην οποία πέτυχαν νέο ιστορικό ρεκόρ.

Για τρίτη χρονιά εισαγωγείς ποτών και τροφίμων από τη Ρηνανία-Βεστφαλία «μαγεύτηκαν» από τα προϊόντα της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Κρήτης. Το ελληνικό κρασί, αν και οι Γερμανοί τουρίστες "τρελαίνονται" όταν το πίνουν στην Ελλάδα, είναι βέβαιο ότι θα καθιερωθεί στη γερμανική αγορά.

Ανοδικά κινήθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών προϊόντων το 2019 σε σύγκριση με το 2018, με τα προϊόντα μακιγιάζ, τα σκευάσματα για τη φροντίδα του δέρματος αλλά και τα αντιηλιακά να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των εξαγωγικών προϊόντων.

Ψυχραιμία και αποφυγή πανικού για τις πιθανές επιπτώσεις της επιδημίας του κοροναϊού στην οικονομία, τις επιχειρήσεις και τις εξαγωγές συνιστούν, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι πρόεδροι των συνδέσμων Βιομηχανιών (ΣΒΕ), Αθανάσιος Σαββάκης και Εξαγωγέων Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Γεώργιος Κωνσταντόπουλος. '

Ροή

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ