Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Ενίσχυση του στόλου, εκσυγχρονισμός οχημάτων, αύξηση προσωπικού και νέο πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις οδικής βοήθειας και τις σχολές εκπαίδευσης υποψήφιων οδηγών φέρνει το πολυνομοσχέδιο που μπαίνει σε εφαρμογή μέσα στην άνοιξη.

Του Νίκου Γρυλλάκη

Δυστυχώς χρειάστηκε η επιβολή του μνημονίου για να εκσυγχρονιστεί ένας χώρος που δεν έχει μόνο επιχειρηματκό ενδιαφέρον , αλλά πρωτίστως συνδέεται με τη δημόσια ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή.

Για τις πάνω από 1000 σχολές εκπαίδευσης έρχεταθ ο ''μεγάλος αδελφός''. Πλέον δεν θα λειτουργούν ανεξέλεγκτα . Ηλεκτρονικό μάτι του υπουργείου Μεταφορών θα παρακολουθεί συνεχώς αν η θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών ολοκληρώνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το νόμο, δηλαδή αν οι εκπαιδευτικές ώρες πραγματοποιούνται ή όχι . Στόχος είναι οι υποψήφιοι οδηγοί να έχουν όσο το δυνατόν πραγματική κατάρτιση πριν βγουν στο δρόμο.

Για τον έλεγχο αυτό θα χρειαστεί ειδικός εξοπλισμός από τις σχολές οδηγών προκειμένου να εξασφαλίζεται η παροχή των σχετικών στοιχείων στις αρμόδιες υπηρεσίες των περιφερειών . Προβλέπεται ειδικό control room στο οποίο θα καταφτάνουν οι πληροφορίες και οι ''αποδείξεις'' για όλη την εκπαιδευτική διαδικασία κάθε υποψήφιου οδηγού. Αν διαπιστώνεται έλλειψη στην θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση ο υποψήφιος οδηγός θα αποκλείεται από την εξέταση .Μάλιστα και οι εκπαιδευτές θα υποχρεωθούν σε νέο κύκλο ...εκπαίδευσης. Θα κληθούν να ενημερωθούν για την τεχνολογική εξέλιξη στα οχήματα νέας γενιάς ΄΄φοιτώντας'' για ένα διάστημα σε τμήματα των ΤΕΙ!

Η ρύθμιση αυτή συνδυάζεται και με τις αλλαγές στον τρόπο απόκτησης των διπλωμάτων οδήγησης. 

Οι εξεταστές θα ειναι... αόρατοι.Θα βρίσκονται σε ένα δωμάτιο ελέγχου και εξ αποστάσεως θα κρίνουν και θα αξιολογούν την απόδοση των εξεταζόμενων οδηγών. .Μέσα στο αυτοκίνητο θα είναι μόνο ο υποψήφιος οδηγός και ο εκπαιδευτής του. Με κάμερες και ακουστικά που θα βρίσκονται εντός των οχημάτων εξέτασης θα ελέγχεται όλη η διαδικασία. 

Οι εξεταστές δεν θα έχουν την παραμικρή επαφή ούτε με τους υποψήφιους οδηγούς , ούτε με τους εκπαιδευτές . Μάλιστα , οπως αναφέρει ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης οι εξεταστές δεν θα προέρχονται ούτε από τον ίδιο νομό . Δηλαδή για παράδειγμα εξεταστές από το Ρέθυμνο θα διενεργούν τις εξετάσεις στα Χανιά ή το Ηράκλειο.

Αυτό το σύστημα στον τροπο εκδοσης των νέων διπλαμάτων οδήγησης που προβλέπει το πολυνομοσχέδιο θα εφαρμοστεί από τον ερχόμενο Μάιο.Στόχος του είναι να μπέι φρένο στα διπλώματα'' μαιμού ''και στα λαδώματα.Η διαφθορά στον συγκεκριμένο χώρο υπερβαίνει, σύμφωνα με παλαιότερες έρευνες το 12%. Ομως το σημαντικότερο είναι η κατάρτιση των νέων οδηγών. Αλλωστε γι αυτό καθιερώνεται και μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής μια ώρα κάθε 15 ημέρες σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας .
Παράλληλα μπαίνουν νέοι κανόνες και στη λειτουργία των επιχειρήσεων οδικής ασφάλειας .Κανόνες που οδηγούν σε έξωση τους ''επιτήδειους'' της αγοράς και διασφαλίζουν τους οδηγούς .

Οι εταιρείες οδική βοήθειας κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα αν δεν ανταποκριθούν στην κλήση των πελατών τους εντός μίας ώρας από την ώρα της ειδοποίησης. Το πρόστιμο φτάνει στα 20.000 ευρώ.

Στις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων οδικής βοήθειας οχημάτων είναι να βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα καθ’όλη τη διάρκεια του 24ωρου και όλες τις ημέρες του χρόνου και να παρέχουν άμεση και ποιοτική βοήθεια, δηλαδή ανταπόκριση με το κατάλληλο προσωπικό και όχημα εντός μίας ώρας από την κλήση.
Μάλιστα σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της προβλέπονται πρόστιμα από 5.000 έως 20.000 ευρώ!

Επιπλέον με πρόστιμα από 10.000 έως 50.000 ευρώ τιμωρούνται φυσικά ή νομικά πρόσωπα που προσφέρουν οδική βοήθεια χωρίς τη σχετική βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας.
Από 5.000 ευρώ έως 10.000 ευρώ τμωρούνται όσο δηλώνουν ψευδή στοιχεία στις αρμόδιες υπηρεσίες.
Από 2.000 -5.000 ευρώ είναι τα πρόστιμα για τους συνεργάτες που δηλώνουν ψευδή στοιχεία προς την επιχείρηση οδικής βοήθειας με την οποία έχουν συμβληθεί.

«Για όσους/ες δεν έχει ακόμη γίνει αντιληπτό: Μοναδικός μέτοχος της του Ε.Ε.ΣΥ.Π. (υπερταμείου) είναι το ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή το υπουργείο Οικονομικών», τονίζουν κύκλοι του υπουργείου σχολιάζοντας ανακριβές δημοσίευμα του Πρώτου Θέματος.

«Θα ήθελα να προσκαλέσω όλους όσοι αυτή την ώρα πρωτοστατούν στις κινητοποιήσεις να έλθουν στο υπουργείο για να συζητήσουμε τα καινούρια αιτήματα που εμφανίζονται, αλλά ταυτόχρονα να δούμε και την πορεία μας αυτή τη χρονιά», δήλωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Για ταύτιση της ΝΔ με τις πιο ακραίες θέσεις του ΔΝΤ κατηγορεί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με αφορμή την πρότασή της σχετικά με τον τρόπο κήρυξης των απεργιών.

Ρυθμίσεις που σχετίζονται με την προστασία των καταναλωτών και τη διεξαγωγή και τον προσδιορισμό των εμπορικών εκθέσεων, φέρνει το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, εντός του πολυνομοσχεδίου, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή, μέσα στις επόμενες δύο ώρες.

Τη σύσταση νέου ενιαίου φορέα το «Ελληνικό Κτηματολόγιο» προβλέπει το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή, στο πλαίσιο του πολυνομοσχεδίου, όπως ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος.

Ανοίγει ο δρόμος για την επένδυση Academy Gardens, ύψους 300 εκατ. ευρώ. Υπεγράφη σήμερα, από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργο Σταθάκη, Προεδρικό Διάταγμα για τον καθορισμού των όρων δόμησης τεσσάρων οικοδομικών τετραγώνων στην ευρύτερη περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος Δήμου Αθηναίων.

Σε περίπου 2,9 δισ. ευρώ ανήλθαν τα χρήματα που πλήρωσε, σε περισσότερους από 650.000 δικαιούχους, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για το 2017, σύμφωνα με τα όσα είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Αυξήσεις μέχρι 110% θα έχουν στα πολυτεκνικά επιδόματα όσοι έχουν ένα ή δυο τέκνα, ενώ μειώσεις θα έχει το 8% των πολυτέκνων, με τις αλλαγές που φέρνει η νέα ρύθμιση με τα προαπαιτούμενα που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή την Τρίτη.

Ροή

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ