Σταδιακή ανάκαμψη της ξενοδοχειακής αγοράς, διαβλέπουν κορυφαίοι παράγοντες του τουρισμού, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στο πλαίσιο της απονομής των Βραβείων «Greek Hospitality Awards 2020»,  που διοργάνωσαν την Τρίτη 6 Οκτωβρίου η ethosEVENTS, σε συνεργασία με την Tourism Media & Events, το οικονομικό & επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το περιοδικό ΧΡΗΜΑ.

 

Τα βραβεία-θεσμός της ελληνικής Ξενοδοχίας, πραγματοποιήθηκαν φέτος σε μια πολύ ιδιαίτερη χρονική συγκυρία, προκειμένου να ενισχύσουν τον κλάδο και ευρύτερα το εγχώριο τουριστικό προϊόν και μεταδόθηκαν ζωντανά, μέσα από τη LiveOn, την πλατφόρμα διοργάνωσης ψηφιακών συνεδρίων και εκθέσεων του ethosGROUP και το gha.liveon.tech.

Την κορυφαία διάκριση “Top Greek  Hotel 2020” κατέκτησε το Makedonia Palace και την κορυφαία διάκριση “Top Greek Resort 2020” κατέκτησε το Navarino DunesCosta Navarino. Συνολικά απονεμήθηκαν 96 κατηγορίες βραβείων σε 4 θεματικές ενότητες, και βραβεύτηκαν 140 ξενοδοχεία & επιχειρήσεις τουρισμού από όλη την Ελλάδα! 

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τους νικητές των «Greek Hospitality Awards 2020».

Επίσης, απονεμήθηκαν οι εξής 7 τιμητικές διακρίσεις:

  • Greek Hospitality Leader: κ. Γεράσιμος Φωκάς, Πρόεδρος του Ομίλου Electra Hotels & Resorts
  • Greek Hospitality Influencer: κα Ιωάννα Δρέττα, CEO Marketing Greece
  • Greek Hospitality Personality: κ. Ιωάννης Κυρίτσης, Owner της Axia Hospitality
  • Greek Hospitality Rising Star: κ. Στέλιος Ιωαννίδης, Επιχειρηματίας & Managing Director του Athens Utopia Ermou
  • Greek Hospitality Mentor: κα Κωνσταντίνα Σβύνου, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων ΚΩ & Πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων
  • Best Greek Hospitality Region: Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου – κ. Γεώργιος Χατζημάρκος, Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου
  • Best Greek City Break Destination: Δήμος Αθηναίων

Την Τελετή Απονομής παρουσίασαν o κ. Χάρης Ντιγριντάκης, Δημοσιογράφος, Διευθύνων  Σύμβουλος της Tourism Media & Events και η κα Αλεξάνδρα Παπασπηλιωτοπούλου, PR & Marketing  Communications  Manager, ethosEVENTS.

Η εκδήλωση, διάρκειας 5 ωρών, πραγματοποιήθηκε μέσα από ειδικά διαμορφωμένο στούντιο, με απόλυτη ασφάλεια για τους συντελεστές, ενώ οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα δρώμενα μέσα από τη LiveOn και το gha.liveon.tech, σε μια 5ωρη live μετάδοση υψηλών προδιαγραφών, γεμάτη με βραβεία, ζωντανές συνδέσεις, βίντεο νικητών και ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πάνελ με θεσμικούς εκπροσώπους και στελέχη της αγοράς, για μέλλον του Τουρισμού την εποχή της πανδημίας COVID-19. 

Τα Greek Hospitality Awards 2020 πραγματοποιήθηκαν υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, της ΔΕΘ HELEXPO, της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων.

Στην εισαγωγική  του προσφώνηση ο κ. Κωνσταντίνος Ουζούνης, CEO του ethosGROUP, ανέφερε ότι σε μια δύσκολη συγκυρία που ο τουρισμός βρίσκεται σε αχαρτογράφητα νερά, η ethosGROUP και οι εταιρείες του Ομίλου ethosMEDIA και ethosEVENTS, βρίσκονται δίπλα στις επιχειρήσεις του κλάδου, παρέχοντάς τους μεγάλη γκάμα σύγχρονων υπηρεσιών, πλέον και μέσω της πλατφόρμας LiveOn.

Θεσμικό χαιρετισμό απηύθυνε ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, αναφέροντας ότι «η συγκυρία αυτή μας ένωσε όλους σαν μια γροθιά, για να μπορέσουμε να πετύχουμε τους στόχους που θέσαμε. Αυτό το στοίχημα το πετύχαμε όλοι μαζί». Ο ίδιος ευχαρίστησε τους ανθρώπους του τουρισμού που όλοι μαζί συνέβαλαν στην επίτευξη αυτού του ποιοτικού αποτελέσματος. Όπως επεσήμανε, «η χώρα μας πέτυχε τα στοιχήματά της για φέτος, ενισχύει το brand της και συνεχίζει να στηρίζει την οικονομία, αμβλύνοντας τις συνέπειες του covid. Τα Greek Hospitality Awards, είναι θεσμός για τον τουρισμό, κοιτούν μπροστά, στα νέα τουριστικά προϊόντα».

Η κα Κατερίνα  Νοτοπούλου, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α’ Θεσσαλονίκης, Τομεάρχης Τουρισμού, σημείωσε στον χαιρετισμό της ότι «ζούμε στον αστερισμό της αβεβαιότητας». Όπως ανέφερε, «το μέλλον περνά μέσα από μια νέα κοινωνική συμφωνία. Ο τουρισμός σήμερα θα πρέπει να μετεξελιχθεί για να γίνει βιώσιμος. Δεν είναι μία στενή οικονομική δραστηριότητα. Ευθύνη του προοδευτικού κόσμου είναι να επιλέξει μια νέα κοινωνική συμφωνία».

Η κα Χριστίνα Τετράδη, Αντιπρόεδρος, Ξενοδοχειακού  Επιμελητηρίου  Ελλάδος   (ΞΕΕ) & Πρόεδρος Συλλόγου  Ξενοδόχων Ζακύνθου, ανέφερε ότι «Μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες, έχει διπλή αξία να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται στη μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας του, καθώς παρά την υπερπροσπάθεια, καταγράφεται μεγάλη πτώση τουριστικής κίνησης και απασχόλησης».  Όπως τόνισε, «η στιγμή της κρίσης είναι η στιγμή της μέγιστης υπευθυνότητας. Βρισκόμαστε δυστυχώς στο σημείο μηδέν. Καλούμαστε να δώσουμε τη μάχη της επιβίωσης. Είναι αναγκαία η στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων. Χρειάζονται γενναίες αποφάσεις για την στήριξη του κλάδου και την εξεσφάλιση ρευστότητας. Χρειάζεται μακρόπονοο όραμα και στρατηγική».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε συζήτηση με θέμα «Το μέλλον του Τουρισμού την εποχή της πανδημίας COVID-19», με συντονιστή τον κ. Χάρη Ντιγριντάκη και ομιλητές τους κ.κ. Δημήτριο  Φραγκάκη, Γενικό Γραμματέα στον Ελληνικό  Οργανισμό  Τουρισμού (ΕΟΤ),  Νοέλ Ιωσηφίδη, Former  ChairmanABTA  &  Industry  Affairs  DirectorAssociation  of  Specialist  Tour Operators,  Κωνσταντίνα  Σβύνου, Πρόεδρο Ένωσης  Ξενοδόχων ΚΩ  &  Πρόεδρο Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ),  Γεώργιο Δήμα, Επικεφαλής TUI Ελλάδας, Ισλανδίας, Λαπωνίας.

Ο κ. Φραγκάκης ανέφερε: «Ξεκινήσαμε από την αρχή της πανδημίας την προσπάθεια να βρίσκεται η χώρα σε καμπάνια συνεχώς, με διαφορετικό τρόπο και μήνυμα. Είμαστε σε μία μόνιμη κατάσταση προσαρμογής. Το βασικό μας μήνυμα ήταν η υγειονομική ασφάλεια. Τα πήγαμε πολύ καλά και πήραμε πολλά διδάγματα».

Ο ίδιος επεσήμανε ότι «η απόφασή μας είναι η χώρα να βρίσκεται σε καμπάνια συνέχεια. Η επόμενη φάση ξεκινάει αυτόν τον μήνα μέχρι τον Ιανουάριο, οπότε και θα ξεκινήσει η επόμενη. Υπάρχουν διαφορετικά σενάρια καμπάνιας, ανάλογα με την πορεία της πανδημίας και προβλέψεις για συνεχή αναπροσαρμογή».

Σύμφωνα με τον κ. Φραγκάκη και το 2021, δεν θα είναι εύκολη χρονιά. «Η πανδημία θα αλλάξει αρκετά πράγματα. Έχουμε όμως κάποιες παρακαταθήκες από το 2020, με την αξιοπιστία που απέκτησε ο ξενοδοχειακός κλάδος της χώρας μας. Η Ελλάδα σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε, μόνο και μόνο που κατάφερε να “ανοίξει” τουριστικά».  

Ο κ. Ιωσηφίδης, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή όλες οι κρατήσεις από Μ. Βρετανία είναι της τελευταίας στιγμής. «Για τον οργανισμό μας η Ελλάδα φέτος είναι 75%-80% κάτω, και με χαμηλής εισοδηματικής κατηγορίας τουρισμό.

Περιμένουμε ότι το 2021 η αγορά θα είναι 30% κάτω σε σχέση με το 2019, με το 80% των κρατήσεων να είναι από άτομα που δεν κατάφεραν να ταξιδέψουν φέτος». Ο ίδιος επεσήμανε ότι «οι περισσότεροι δεν θα μπορέσουμε να κρατήσουμε τα προγράμματα που είχαμε, καθώς η βρετανική κυβέρνηση δεν βοηθά τους tour operators». Όπως ανέφερε, δεν βλέπει σημαντικά προβλήματα λόγω Brexit, ενώ εκτιμά ότι τα μεγέθη του 2019 δεν θα τα δούμε νωρίτερα από το 2023.

Ο κ. Δήμας σημείωσε από την πλευρά του ότι το 2020 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά. Για την TUI η Ελλάδα ήταν ο μεγαλύτερος προορισμός για το 2020, ενώ εκτιμά ότι το 2021 θα είναι μια μεταβατική χρονιά. Όπως επεσήμανε: «Η Ελλάδα θα είναι από τους κορυφαίους προορισμούς και το 2021. Οχι βέβαια όπως το 2019. Αυτό θα πάρει χρόνο. Προσφέρουμε ένα ευρύτερο χαρτοφυλάκιο προγραμμάτων και τα συμβόλαια έχουν ήδη κλειστεί. Αυτή τη στιγμή είναι δημοφιλή τα μεμονωμένα ταξίδια». Ο ίδιος εκτίμησε ότι τα μεγέθη του 2019 δεν θα επιτευχθούν νωρίτερα από το 2022, με την προϋπόθεση ότι θα έχει βρεθεί εμβόλιο ή θεραπεία.

Η κα Σβύνου επεσήμανε ότι από τα μέσα Μαρτίου ξεκίνησε η καταγραφή των δεδομένων και μέχρι σήμερα έχουν ήδη πραγματοποιηθεί τέσσερις κύκλοι ερευνών. «Αυτή τη στιγμή είμαστε 70% κάτω στο τζίρο των επιχειρήσεων και -35% στο επίπεδο της απασχόλησης. Προχωρήσαμε σε ένα “ηρωικό” άνοιγμα των ξενοδοχείων, για να στηρίξουμε την εργασία και την οικονομία. Τα ελληνικά ξενοδοχεία μάς έβγαλαν ασπροπρόσωπους, με την εφαρμογή των νέων πρωτοκόλων. Ωστόσο, απαιτείται η στήριξη της πολιτείας για να συνεχίσουμε να είμαστε εδώ και του χρόνου» τόνισε η κ. Σβύνου. Όπως η ίδια ανέφερε, «Για το 2021 κρατάμε μικρό καλάθι. Εκτιμάμε ότι η ανάκαμψη θα έρθει με αργό ρυθμό. Θα είμαστε ευχαριστημένοι αν φθάσουμε στο 70% των αφίξεων και στο 60% των εσόδων του 2019. Ευελπιστούμε σε πλήρη ανάκαμψη το 2023. Θα χρειαστεί όμως ενίσχυση στη ρευστότητα των επιχειρήσεων, ώστε να αποφευχθούν τα λουκέτα».