Κλιμακώνεται η ελληνική «κούρσα» για τα δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης των Τσάμπιονς και Γιουρόπα Λιγκ, της περιόδου 2018-2021, με τέσσερα τηλεοπτικά δίκτυα να καταθέτουν πρόταση για μέρος του πολύτιμου τηλεοπτικού προϊόντος.

Η εποχή μπορεί να μην είναι καλή για συνδρομητικά και ελευθέρα κανάλια, αλλά όλοι θέλουν ένα κομμάτι από το τηλεοπτικό «φιλέτο» που αποτελούν οι αγώνες του Τσάμπιονς Λιγκ και του Γιουρόπα.

Μπορεί ο νέος εμπορικός κύκλος των διασυλλογικών διοργανώσεων της ΟΥΕΦΑ να ξεκινά στα τέλη του επόμενου καλοκαιριού, ωστόσο το κυβερνών σώμα του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου έχει εδώ και πολύ καιρό ξεκινήσει να κλείνει τις διάφορες συμφωνίες. Η TEAM Marketing AG, η ελβετικής εταιρεία αθλητικού μάρκετινγκ που εδώ και δύο δεκαετίες διαπραγματεύεται για λογαριασμό της ΟΥΕΦΑ τα δικαιώματα των διασυλλογικών ποδοσφαιρικών διοργανώσεων, έχει ήδη κλείσει προσοδοφόρα τηλεοπτικά deal στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, αλλά του υπόλοιπου πλανήτη, καθώς και νέα χορηγικά deal, όπως αυτό με την τράπεζα Santander.

Σειρά παίρνουν και οι πιο μικρές τηλεοπτικές αγορές, όπως αυτή της πατρίδας μας. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτές τις ημέρες ολοκληρώθηκε η διαδικασία κατάθεσης προσφορών από τα ελληνικά κανάλια. Αυτά που πήραν μέρος είναι η Cosmote TV (του Ομίλου ΟΤΕ), η Nova (της Forthnet), η ΕΡΤ και ο ΑΝΤ1, με τον νικητή της «μυστικής» δημοπρασίας να ανακοινώνεται τις επόμενες ημέρες. Πολύ πιθανόν να μην πανηγυρίσει μόνο μία πλευρά, αλλά να προκύψουν συνεργασίες ή διαμοιρασμός. Έτσι γίνεται και τώρα, με το συντριπτικό κομμάτι των δικαιωμάτων να ανήκει στην τηλεόραση του ΟΤΕ (με αντίτιμο 100 εκατ. ευρώ όπως είχε ακουστεί όταν έκλεισε η συμφωνία) και την ΕΡΤ να μεταδίδει έναν μικρό αριθμό αγώνων.

Τα δύο συνδρομητικά δίκτυα είναι λογικό να συμμετέχουν στη διαδικασία αφού οι αγώνες του Τσάμπιονς και του Γιουρόπα Λιγκ (το δεύτερο ίσως είναι πιο σημαντικό για την Ελλάδα αφού είναι πιθανότερο εκεί να καταλήγουν οι περισσότερες ομάδες μας) αποτελούν φιλέτο για όλα τα συνδρομητικά δίκτυα στον κόσμο.

Η τεράστια έκπληξη έρχεται από τον ANT1, για τον οποίο κανείς δεν περίμενε να καταθέσει πρόταση. Ο σταθμός του Αμαρουσίου, μπήκε γερά στη διεκδίκηση και των δύο σημαντικών διοργανώσεων, έχοντας όπως διαφαίνεται μια νέα τακτική για τα αθλητικά δικαιώματα, ενόψει και της αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών. Πολλοί είναι αυτοί που δεν περίμεναν να δουν και το όνομα της ΕΡΤ, θεωρώντας πως δεν έχει το απαραίτητο μπάτζετ για μία τέτοια κίνηση, ιδιαίτερα αν θέλει να πάρει τα δικαιώματα από μόνη της. Η δημόσια τηλεόραση, πάντως, έχει δείξει πως στηρίζεται στις αθλητικές μεταδόσεις και θέλει να εμπλουτίσει ακόμα περισσότερο το πρόγραμμά της.