Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται η πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας Άλσος Βεΐκου - Γουδή με την υπογραφή χθες της σύμβασης κατασκευής του έργου μεταξύ της Αττικό Μετρό και της κοινοπραξίας των Άβαξ - Ghella SpA - Alstom Transport S.A.

Το υπουργείο Υποδομών κάνει λόγο για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισ. (η προσφορά του αναδόχου). Η συμβατική διάρκεια κατασκευής είναι 8 χρόνια.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας. Με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός) θα αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού και κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος.

Η γραμμή 4 μήκους 13 χιλ. θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις, όπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ, το Μουσείο Μπενάκη (κτήριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη και θα συνδέεται με τις υφιστάμενες γραμμές του μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο / Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με τα φρέατα αερισμού τους: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Η σύμβαση υπεγράφη χθες παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ενώ παρέστησαν στην εκδήλωση ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Νικόλαος Κουρέτας και ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Άβαξ Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

Ο κ. Καραμανλής με την ευκαιρία της υπογραφής της σύμβασης αναφέρθηκε ειδικότερα όσον αφορά τον σταθμό που θα κατασκευαστεί στα Εξάρχεια. Όπως είπε, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν άλλαξε τον σχεδιασμό. Ο σταθμός των Εξαρχείων ήταν εξαρχής στην πλατεία σύμφωνα με τον σχεδιασμό που παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο ίδιος επεσήμανε: «Για εμάς δεν υπάρχουν γειτονιές της Αθήνας που θα αφήσουμε στο ημίφως και σίγουρα δεν υπάρχουν άβατα».

Πηγή: Εφημερίδα «Ναυτεμπορική»

Παππάς- Σπίρτζης: Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας- Ποτέ δεν είναι αργά

«Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Ποτέ δεν είναι αργά», δηλώνουν από κοινού ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς και ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, τονίζοντας ότι «Πριν τις εκλογές απαξιώναν το τεράστιο έργο που συντελέστηκε στις υποδομές της χώρας τα 4,5 χρόνια που ήταν στο τιμόνι της χώρας ο ΣΥΡΙΖΑ, μετά τις εκλογές και με τεράστια καθυστέρηση έρχονται να πανηγυρίσουν και να οικειοποιηθούν το έργο αυτό».

Αναλυτικά σημειώνουν σε ανακοίνωση:

«Υπογράφηκε η σύμβαση για την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας και παρά την αδικαιολόγητη καθυστέρηση δύο ολόκληρων ετών, εκφράζουμε την ικανοποίησή μας για την εξέλιξη.

Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά καθώς πρόκειται για έναν διαγωνισμό του οποίου ο σχεδιασμός, οι μελέτες ωρίμανσης, τα τεύχη δημοπράτησης, η χρηματοδότηση, η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η προκήρυξη, η αξιολόγηση των συμμετεχόντων σχημάτων και των τεχνικών προσφορών, η εξέταση των ενστάσεων έγιναν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Είναι, πάντως, τουλάχιστον ατυχές να παρουσιάζονται τα δύο χρόνια αναμονής των αποφάσεων του ΣτΕ ως μεγάλο επίτευγμα της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Είναι, δε, αποκαλυπτικά όσα ειπώθηκαν από τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή ότι και σε αυτήν την περίπτωση υπήρχαν σκέψεις να κάνουν ότι συνηθίζουν να κάνουν σε κάθε μεγάλο έργο που βρήκαν έτοιμο προς υλοποίηση: να ακυρώσουν τον διαγωνισμό.

Είναι χρήσιμο να θυμηθούμε τι έλεγαν πριν τις εκλογές του 2019 και συγκεκριμένα στις 26 Μαρτίου 2019 για το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό κατά την παρουσίαση του προγράμματος της ΝΔ για τις υποδομές, που δεν αναφέρθηκε σήμερα ούτε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ούτε από τον Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Δίνουμε και το βίντεο αλλά και την διαφάνεια όσων έλεγαν όταν δημοπρατούσαμε το έργο: https://www.youtube.com/watch?v=ajE9db5np2A

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις 26 Μαρτίου του 2019 δήλωνε: 'Πραγματικά απορώ ποιος σχεδίασε τη Γραμμή Βεΐκου-Γουδή ώστε να παραμένει τυφλή'. .

Σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής δηλώνει πως: 'Ο σχεδιασμός της γραμμής 4 είναι δεδομένος, είναι αυτός που παραλάβαμε και από την προηγούμενη κυβέρνηση και είναι δεδομένο ότι έτσι ακριβώς θα προχωρήσουμε στην υλοποίησή του'.

Δεν χρειάζονται ούτε σχόλια…

Πριν τις εκλογές απαξιώναν το τεράστιο έργο που συντελέστηκε στις υποδομές της χώρας τα 4,5 χρόνια που ήταν στο τιμόνι της χώρας ο ΣΥΡΙΖΑ, μετά τις εκλογές και με τεράστια καθυστέρηση έρχονται να πανηγυρίσουν και να οικειοποιηθούν το έργο αυτό.

Ποτέ δεν είναι αργά, πάντως, και ευχόμαστε να προχωρήσουν και τα άλλα μεγάλα έργα της χώρας που επί ΝΔ έχουν κολλήσει ή ακυρωθεί και να συνεχιστεί ο σχεδιασμός που άφησε ως παρακαταθήκη ο ΣΥΡΙΖΑ.

Εμείς λέγαμε, λέμε και θα λέμε ότι τα έργα δεν ανήκουν σε καμία Κυβέρνηση, σε κανένα Υπουργό, σε κανένα Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει. Οι κυβερνήσεις κρίνονται για την αποτελεσματικότητα, το κόστος των έργων και τη διαφάνεια των διαδικασιών».