Με την 7η Μαΐου -καταλυτική ημερομηνία για υποβολή δεσμευτικών προσφορών - να πλησιάζει, η πώληση του 9,88% της Αττικής Οδού, ποσοστό που αυτή τη στιγμή κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς, αρχίζει να ανεβαίνει στη βαθμίδα ενδιαφέροντος του επιχειρηματικού κόσμου.

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν το ποσοστό αυτό διεκδικήσουν οι βασικοί μέτοχοι του μεγάλου αστικού αυτοκινητοδρόμου ή αν δούμε άλλους «παίκτες» (funds, κατασκευαστικές) να εκφράζουν σοβαρό ενδιαφέρον και να καταθέτουν προτάσεις.

Τον πρώτο λόγο έχουν οι βασικοί μέτοχοι της Αττικής Οδού, Ελλάκτωρ (59,24%) και J&P Άβαξ (20,8%) που διαθέτουν το δικαίωμα πρώτης προαίρεσης (right of first refusal) σε κάθε πώληση ποσοστού της εταιρείας. Δηλαδή, σε αυτούς θα απευθυνθεί η Πειραιώς αφού υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές από τους διεκδικητές του αυτοκινητοδρόμου, προκειμένου να καταθέσουν την προσφορά τους με βάση το τίμημα που θα προσφέρει ο πλειοδότης.

Το αν θα κάνουν κίνηση θα κριθεί από το ύψος της αποτίμησης του συγκεκριμένου ποσοστού, με την αγορά να μην εκφράζει σιγουριά για το επίπεδο στο οποίο θα βρεθεί. Αν είναι εντός των ορίων που έχουν θέσει, τότε η εκδήλωση ενδιαφέροντος θα πρέπει να θεωρείται αναμενόμενη. Εάν το τίμημα κινηθεί σε πολύ υψηλότερα επίπεδα, τότε είναι πιθανό στο μετοχικό κεφάλαιο της Αττικής Οδού να εισέλθουν νέοι μέτοχοι έπειτα από πολλά χρόνια. Αυτοί μπορεί να είναι είτε κατασκευαστικές εταιρείες είτε funds που θα θελήσουν να αποκτήσουν ένα κομμάτι της πλούσιας οικονομικής «πίτας» της Αττικής Οδού. Μην ξεχνάμε πως για το 2016 η εταιρεία μοίρασε μέρισμα 68,5 εκατ. ευρώ.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που θα επηρεάσει τις όποιες αποφάσεις είναι το γεγονός πως το 2024 η Αττική Οδός θα πρέπει να επιστρέψει στην κυριαρχία του δημοσίου, σύμφωνα τουλάχιστον με την ισχύουσα σύμβαση.