Την κατασκευή νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο και ισχύ 650 MW ανακοίνωσε από το Forum των Δελφών ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Protergia, της Protergia, θυγατρικής του ομίλου Μυτιληναίος, Ντίνος Μπενρουμπή. Άνω των 300 εκατ. ευρώ το ύψος της επένδυσης.

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Μπενρουμπή χθες η εταιρεία έκανε το πρώτο σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της δημιουργίας νέας μονάδας, καταθέτοντας αίτηση στην ΡΑΕ προκειμένου να λάβει άδεια παραγωγής για το νέο σταθμό.

Πρόκειται για μια νέα μονάδα συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο, ισχύος περίπου 650 μεγαβάτ, η οποία θα κατασκευαστεί στο ενεργειακό κέντρο της εταιρείας στον Αγιο Νικόλαο, όπου ήδη λειτουργούν οι άλλες δύο μεγάλες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της εταιρείας.

Όπως ανέφερε το προβλεπόμενο κόστος της συγκεκριμένης επένδυσης ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ και τόνισε ότι πρόκειται για ένα πολύ αποδοτικό κόστος επένδυσης.

Η μονάδα, σημείωσε, θα είναι υπερσύγχρονης τεχνολογίας, δηλαδή αυτό που λένε οι γνώστες, αεροστρόβιλος classH, και θα έχει πολύ εντυπωσιακή απόδοση που θα ξεπερνά το 63%, όταν οι πιο σύγχρονοι σταθμοί σήμερα έχουν 58%, διαφορά σημαντική ως προς την οικονομικότητα της λειτουργίας του συγκεκριμένου σταθμού.

Ο ίδιος τόνισε πως όταν θα λειτουργήσει θα είναι ο πιο θερμικά αποδοτικός σταθμός συνδυασμένου κύκλου στην Ευρώπη, όχι μόνο στην Ελλάδα, ενώ θα είναι και ο πιο φθηνός σταθμός από όλες τις τεχνολογίες, δεδομένου μάλιστα ότι υπάρχει η σαφής εκτίμηση ότι οι τιμές του διοξειδίου του άνθρακα συνεχώς θα ανεβαίνουν στην Ευρώπη. Όπως ανέφερε,θα είναι η πρώτη μονάδα που θα μπαίνει στο σύστημα, δηλαδή θα είναι μια μονάδα βάσης, θα λειτουργεί συνεχώς και «βέβαια θα αλλάξει όλα αυτά που ξέρουμε σήμερα ως ισορροπίες στην αγορά».

Υπογράμμισε ότι η σιγουριά και η αισιοδοξία μας προέρχεται από δύο στοιχεία:

-πρώτον ότι η εταιρεία ως ο μεγαλύτερος ίσως καταναλωτής φυσικού αερίου στην Ελλάδα, έχει πολύ ανταγωνιστικές τιμές, με αποτέλεσμα να μπορεί να στηρίξει πάρα πολύ καλά μια επένδυση με καύσιμο το φυσικό αέριο και

-δεύτερον με την εταιρεία ΜΕΤΚΑ -σήμερα businessunit της Μυτιληναίος- στους κόλπους του ομίλου που έχει πάρα πολύ μεγάλη εμπειρία κι επιτυχές trackrecord στην κατασκευή αυτού του είδους σταθμών παγκοσμίως, δίνεται μια εγγύηση τόσο ως προς την ποιότητα όσο και ως προς το χαμηλό κόστος κατασκευής. Δίνει επίσης μια εγγύηση ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα κατασκευής, το οποίο είναι 3 χρόνια από σήμερα (2020) μαζί με την αδειοδότηση.

Σύμφωνα με τον κ. Μπενρουμπή το συγκεκριμένο έργο μαζί με την πρόταση για την ανακαίνιση του Αμυνταίου κι ένα «τρίτο βήμα που είναι υπό σκέψη και μελέτη και θα ανακοινωθεί όταν είναι η κατάλληλη ώρα», όπως είπε, αφορούν επενδύσεις συνολικού ύψους 1 δισ ευρώ.

ΕΔΩ διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το μεγάλο οικονομικό - επιχειρηματικό «ραντεβού» των Δελφών