Εφικτή η δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας
Αρκετές φορές στο παρελθόν οι λιμενεργάτες έχουν διαμαρτυρηθεί κατά της ιδιωτικοποίησης του μεγαλύτερου ελληνικού λιμανιού. Εν τέλει όμως ωφελήθηκαν και εκείνοι από τις κινεζικές επενδύσεις, εκτιμά ο έλληνας ειδικός σε ζητήματα ναυτιλίας και διοίκησης λιμένων Γεώργιος Βαγγέλας μιλώντας στο γερμανικό ραδιοσταθμό: «Οι θέσεις εργασίας αυξήθηκαν, τόσο στα σημεία άφιξης των κοντέινερ, όσο και περιφερειακά του λιμανιού. Στην περιοχή δημιουργήθηκαν, μεταξύ άλλων, εταιρίες logistics, αποθηκευτικοί χώροι, τελωνειακές υπηρεσίες. Γύρω από το λιμάνι ωστόσο θα μπορούσαν να δημιουργηθούν πολύ περισσότερες θέσεις εργασίας».
Ο Ελληνας ειδικός θεωρεί ότι η επεξεργασία των προϊόντων που μεταφέρουν τα κοντέινερ θα μπορούσε να γίνεται στην Ελλάδα και να μην συνεχίζουν αμέσως το ταξίδι τους: «Στην Αμβέρσα για παράδειγμα υπάρχει ένα ολόκληρο εργοστάσιο αυτοκινήτων μέσα στο λιμάνι. Πρόκειται για προστιθέμενη αξία, με την οποία δημιουργούνται θέσεις εργασίας. Κάτι παρόμοιο δεν υπάρχει ακόμα στην Ελλάδα».
Ο Γεώργιος Βαγγέλας ελπίζει ότι στο μέλλον θα έρθουν στον Πειραιά και επενδυτές από άλλες χώρες του κόσμου, έτσι ώστε το λιμάνι να μην εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τη Κίνα. Σε γενικές γραμμές ωστόσο ο έλληνας ειδικός θεωρεί ότι χάρη στους Κινέζους το λιμάνι του Πειραιά έγινε ένας σύγχρονος κόμβος μεταφόρτωσης κοντέινερ: «Ως Έλληνας και οικονομολόγος, με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, είμαι ικανοποιημένος με την πορεία του λιμανιού», καταλήγει ο