Η απόφαση του Mark Zuckerberg να μειώσει την παρουσία μιντιακών και ειδησεογραφικών σελίδων -και άλλων επιχειρήσεων- εντός του Facebook, είχε αρνητική συνέπεια για την μετοχή του κορυφαίου social media, αλλά και την περιουσία του ιδιοκτήτη του.

Πιο συγκεκριμένα η απόφαση του ιδρυτή του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου να αποκλείσει ή έστω να περιορίσει κατά πολύ από το newsfeed των χρηστών τα νέα από εταιρείες media, επιχειρήσεις και καταστήματα και να επικεντρωθεί σε ότι ''ανεβάζουν'' οι φίλοι και συγγενείς τους, ανησύχησε πάρα πολύ τους επενδυτές της εταιρείας.

Από "σύμπτωση'' οι επενδυτές της εταιρείας είναι σε μεγάλο βαθμό οι ίδιες εταιρείες media, επιχειρήσεις και καταστήματα, τα οποία αποκλείει πια η απόφαση του Zuckerberg. Είναι οι ίδιες εταιρείες που μέχρι πρότινος πλήρωναν αδρά για να προβάλλονται μέσα από το κοινωνικό δίκτυο, και οι οποίες μετά την εξαγγελία των νέων αποφάσεων οδήγησαν την μετοχή του Facebook σε μια πτώση 4,5%, μειώνοντας την περιουσία του ιδρυτή του στα 74 δισ. δολάρια.

Η απόφαση αυτή του Zuckerberg έχει σαν αφετηρία την προσπάθεια να ελεγχθούν τα fake news, για τα οποία το facebook έχει κατηγορηθεί πολύ τον τελευταίο καιρό, ενώ αντιμετωπίζει και μια σειρά από δικαστικές διαμάχες για την "ανικανότητα" του να τα ελέγξει.

Όμως το να κόβεις όλα τα νέα, για να μην βρουν χώρο τα ψεύτικα να αναπτυχθούν, θυμίζει το ''πονάει δόντι, κόβεις κεφάλι". κάτι που σε καμία περίπτωση στην ιστορία, δεν έχει αποδειχτεί η πιο έξυπνη τακτική.

Κάποιες φωνές λένε πως όλο αυτό συνέβη για να μπορέσει μετά το κοινωνικό δίκτυο να αλλάξει τις χρεώσεις του, επιβάλλοντας σε όσους θέλουν να προβάλουν τα νέα τους να πληρώσουν κάτι παραπάνω, ενώ το ίδιο ίσως κληθούν να κάνουν και οι χρήστες. Όσοι θέλουν να χρησιμοποιούν το facebook σαν μια πύλη πληροφόρησης, μαθαίνοντας τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο, ίσως χρειαστεί να πληρώσουν.

Μια τέτοια κίνηση δεν συνάδει με την μέχρι στιγμής πορεία και τις απόψεις που έχει δείξει ο Mark Zuckerberg και ταιριάζει στις επιπτώσεις της κατάργησης της ουδετερότητας του διαδικτύου, κάτι που με δηλώσεις του ο ιδρυτής του κοινωνικού δικτύου δεν έχει δείξει να συμφωνεί.

Όμως μέχρι να εξελιχθεί αυτή η ιστορία μέχρι το τέλος, κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά. Αυτό όμως που είναι σίγουρο είναι πως περίπτωση που οι χρήστες κληθούν να πληρώσουν για να βλέπουν τις ειδήσεις και τα νέα που επιλέγουν, τότε θα ξημερώσει μια νέα εποχή για τα κοινωνικά δίκτυα.

Πηγή: emea.gr