Υπό πίεση συνεχίζει να βρίσκεται η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών, η οποία εμφάνισε - και - το 3ο τρίμηνο του 2022 αρνητικό πρόσημο. Και μπορεί το “πάγωμα” της ζήτησης και η αρρυθμίες στην προσφορά συσκευών να θέτουν την αγορά σε πτωτικό σπιράλ, ωστόσο, οι όγκοι των πωλήσεων παραμένουν σε προ-πανδημικά επίπεδα.

 

Της Νατάσας Φραγκούλη, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Οι πωλήσεις υπολογιστών, παγκοσμίως, μειώθηκαν κατά 15% το 3ο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με το IDC TrackerΤο 3ο τρίμηνο του 2022, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών κινήθηκαν (τεμαχιακά) στην περιοχή των 74,3 εκατ. συσκευών (Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker, IDC). Η επίδοση αυτή συνιστά σαφή υποχώρηση σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, με την πτώση να είναι της τάξης του 15%.

Σύμφωνα με σχετικό report της International Data Corporation (IDC), οι όγκοι των πωλήσεων παραμένουν πολύ πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, όταν οι πωλήσεις οδηγούνταν, σε μεγάλο βαθμό, από τις ανανεώσεις συσκευών για επαγγελματική χρήση λόγω του επικείμενου τέλους υποστήριξης στα Windows 7.

Από την πλευρά της, η εταιρεία Canalys, σε χθεσινό report της, τοποθετεί την πτώση στις πωλήσεις υπολογιστών στο 18% και τον όγκο τους στη διάρκεια του 3ου τριμήνου στα 69,4 εκατ. μονάδες. Οι αποστολές φορητών υπολογιστών, σύμφωνα με την Canalys, υπέστησαν τη μεγαλύτερη πτώση κατά 19% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν στα 54,7 εκατ. συσκευές.

Οι δε πωλήσεις επιτραπέζιων υπολογιστών αποδείχθηκαν πιο εύρωστες λόγω της μικρότερης εξάρτησης από τις καταναλωτικές δαπάνες, με πτώση 11% από έτος σε έτος, που σε απόλυτα μεγέθη μεταφράζεται σε 14,7 εκατ. μονάδες.

Οι κορυφαίοι παίκτες

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της IDC, η Lenovo με πωλήσεις 16,880 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 22,7% ήταν ο ηγέτης της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών κατά το 3ο τρίμηνο του 2022. Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρέθηκε η HP Inc., η οποία διέθεσε στη διεθνή αγορά 12,706 εκατ. ηλεκτρονικούς υπολογιστές, επίδοση που της εξασφάλισε μερίδιο 17,1%.

Την τρίτη θέση της λίστας με τους κορυφαίους παίκτες της αγοράς υπολογιστών για το εξεταζόμενο διάστημα κατέλαβε η Dell Technologies με πωλήσεις 11,963 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 16,1%. Από την πλευρά της, η Apple πέτυχε πωλήσεις 10,060 εκατ. συσκευών με το μερίδιο αγοράς της να φτάνει στο 13,5% και την αμερικανική εταιρεία να κατατάσσεται 4η στην παγκόσμια αγορά από πλευράς όγκου πωλήσεων.

Η ASUS ήταν ο 5ος πιο ισχυρός κατασκευαστής, σε επίπεδο πωλήσεων 3ου τριμήνου, με πωλήσεις 5,540 εκατ. ηλεκτρονικών υπολογιστών και μερίδιο 7,5%.

Από τα στοιχεία της IDC προκύπτει ότι οι 4 από τους 5 κορυφαίους παίκτες της αγοράς των υπολογιστών έκλεισαν το 3ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης με μειωμένες πωλήσεις, με την Apple να αποτελεί τη μόνη εξαίρεση στα αρνητικά πρόσημα: Lenovo -16,1%, HP -27,8%, Dell -21,2% και ASUS -7,8%, ενώ το πρόσημο για την Apple ήταν θετικό κατά 40,2%.

Περί τιμής

Εκτός από τον όγκο των πωλήσεων, η IDC παραθέτει στοιχεία και για τη μέση τιμή πώλησης (average selling prices-ASP) των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην παγκόσμια αγορά το εν λόγω τρίμηνο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι ASPs αυξήθηκαν σε διάστημα πέντε συνεχόμενων τριμήνων, για να διαμορφωθούν στα επίπεδα των $910 το 1ο τρίμηνο του 2022, στην υψηλότερη επίδοση από το 2004. Ωστόσο, το 2ο τρίμηνο του έτους η μέση τιμή πώλησης, σύμφωνα με την εταιρεία, υποχώρησε.