(update 13:18) Τρίωρη στάση εργασίας πραγματοποιήθηκε από τις 10:00  έως τις 13:00 στον προαστιακό σιδηρόδρομο. 24ωρη απεργία στο μετρό την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου και νέα στάση εργασίας την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου από τις 21:00 έως τη λήξη της βάρδιας.

Τα δύο σωματεία εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΠΕΠΕ και ΠΕΠ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισαν ομόφωνα την απεργία και μέσω της ανακοίνωσής του αναφέρουν:

«Η στάση εργασίας γίνεται στη μνήμη των δύο συναδέλφων και του συμπολίτη μας που έχασαν τη ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο. Αγωνιζόμαστε για την άμεση ολοκλήρωση των έργων υποδομής (τηλεδιοίκηση - φωτοσήματα) για να έχουμε ακόμα πιο ασφαλή και γρήγορα τρένα στην Ελλάδα, στην υπηρεσία του επιβατικού κοινού. Ο σιδηρόδρομος ήταν, είναι και παραμένει το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς στη χώρα μας».

Στάση εργασίας θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι στη λειτουργία του μετρό την Τετάρτη. Συγκεκριμένα, οι συρμοί θα ακινητοποιηθούν από τις 21:00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας.

Το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών στη σχετική του ανακοίνωση αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι προχωρά άμεσα και δυναμικά «για να μην τους επιτρέψουμε να βάλουν τις αστικές συγκοινωνίες στον πάγκο του... κέρδους και της ιδιωτικοποίησης». Παράλληλα, ζητεί άμεση συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο για την επίλυση του χρηματοδοτικού των αστικών συγκοινωνιών. 

Ειδικότερα, το ΣΕΛΜΑ επικαλείται δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία, όπως αναφέρει, «ο Ευκλείδης Τσακαλώτος ζήτησε... από τη Διοίκηση του Υπερταμείου να επιβάλει έναν εξορθολογισμό στο κόστος λειτουργίας και να προχωρήσει σε αναδιοργάνωση και αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων, προκειμένου να αυξηθούν η παραγωγικότητα και η κερδοφορία των ΔΕΚΟ, ώστε να μπορούν να επιβιώσουν υπό ανταγωνιστικές πλέον συνθήκες. Για να γίνει αυτό χρειάζεται περιορισμός των λειτουργικών εξόδων, βελτίωση των εσωτερικών διαδικασιών και αναζήτηση εναλλακτικών πηγών εσόδων, ώστε να βελτιωθούν τα περιθώρια κέρδους τους».

Οι εργαζόμενοι στη λειτουργία του Μετρό θεωρούν πως «με άλλα λόγια, το υπουργείο Οικονομικών ζητάει να αντιμετωπιστούν οι αστικές συγκοινωνίες όχι πλέον σαν αγαθό που το έχουν ανάγκη όλοι οι πολίτες ανεξάρτητα με το αν μπορούν να το πληρώνουν, αλλά σαν εμπόρευμα που πρέπει να μπει στον πάγκο του χασάπη, να "εξορθολογιστεί", να "αναδιαρθρωθεί" για να βγάζει περισσότερο κέρδος». Σημειώνουν ακόμη ότι «ταυτόχρονα, ο πρόεδρος του Υπερταμείου δηλώνει ότι "θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο πώλησης ολόκληρων ή τμηματικά των ΜΗ κερδοφόρων ΔΕΚΟ"».

Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι έχουν προκηρύξει 24ωρη απεργία την Πέμπτη (16/11/2017) και ως εκ τούτου οι συρμοί του μετρό θα παραμείνουν ακινητοποιημένοι από το βράδυ της Τετάρτης στις 21:00 και την Πέμπτη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Το σωματείο καταγγέλλει «την αδιαφορία που επιδεικνύει το υπουργείο Εργασίας, αλλά και στις άθλιες πρακτικές που εφαρμόζει η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ». Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση των ηλεκτροδηγών, «το υπουργείο Εργασίας αν και διαβεβαίωνε στη συνάντησή μας, λίγες ημέρες πριν από τη ΔΕΘ, ότι θα μας απαντήσει άμεσα σχετικά με το αίτημά μας για την αναδρομική αναγνώριση των ασφαλιστικών εισφορών για την κατηγορία των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, αντ’ αυτού ακόμα και μετά από την πραγματοποιηθείσα στάση εργασίας της προηγούμενης εβδομάδας εξακολουθεί να σιωπά». Το σωματείο κατηγορεί επίσης τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ότι «σε μια άθλια προσπάθεια αποπροσανατολισμού, βρήκε την ευκαιρία ακόμη μια φορά να προχωρήσει σε προαγωγές προσωπικού με πελατειακά-κομματικά κριτήρια».